نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 19:11

معاون اجرایی رییس جمهور: کادرسازی ضروری‌ترین اولویت کشور است

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه حدود ۷ هزار صندلی مدیریتی در کشور داریم، گفت: در فرایند تحقق تمدن اسلامی بیشتر از هر چیزی نیازمند کادرسازی هستیم.

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن منصوری در رزمایش بزرگ معرفتی طرح ولایت ۱۴۰۲ که عصر امروز با حضور 4 هزار نفر از دانشجویان، معلمین و فعالین فرهنگی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در فرایند تحقق تمدن اسلامی بیشتر از هر چیزی نیازمندکادرسازی هستیم، لذا برای این جایگاه ها باید کادر مناسب آموزش ببیند.

وی با بیان اینکه کارگزاران، بخش مهمی از دولت اسلامی را تشکیل می دهند، بر ضرورت آموزش جوانان تاکید کرد. 

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر این که طرح ولایت جامعیت دارد، افزود: طرح ولایت در بردارنده مفاهیمی است که می تواند در حوزه های مختلف استفاده شود. 

منصوری با اشاره به ضرورت شناخت در زمان بروز بحران، ابراز کرد: افرادی که دوره های طرح ولایت را می گذرانند در دو راهی ها خوب تشخیص می‌دهند. وقتی دانش آموخته طرح ولایت در دو راهی قرار می گیرد، در فتنه ها درست تشخیص می دهد و درست انتخاب می‌ کند. دوره طرح ولایت، بصیرتی به جوانان می دهد که توان تشخیص جنس اصل از غیر اصل را داشته باشد.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: برای این که ایدئولوژی و انقلاب خود را به دنیا نشان دهیم و پایه ریز یک تمدن نوین اسلامی باشیم نیازمند یک ایدئولوژی و مبانی فکری هستیم.

منصوری ادامه داد: ما می‌توانیم سبک زندگی، فرهنگ و اقتصاد خود را برای ساخت یک تمدن بر مبانی فکری شکل دهیم و این مبانی شالوده و اساس کار ماست.

وی با بیان این که جریان فکری شکل گرفته در طرح ولایت می تواند ما را به تمدن نوین اسلامی برساند، اظهار کرد: مبانی فکری وقتی از یک منشاء درست جریان پیدا می‌کند، سرچشمه اصلی را به ما نشان می‌دهد و شاید حرکت و استمرار طرح ولایت هم به خاطر این است که منشاء و سرچشمه آن منشاء درستی است و جوشش آن ما را به جریان فکری می‌رساند که در امتداد کلام امام خمینی(ره)  و رهبر معظم انقلاب است.

معاون اجرایی رئیس جمهور متذکر شد: طرح ولایت به یک میدان مبارزه تبدیل شده است و اکنون در نقاط مختلف کشور خروجی ها و برکات طرح ولایت را می‌بینیم. 

آیت الله مصباح نماد کار جمعی و عقلانی بود

 

منصوری با اشاره به راه اندازی موسسه امام خمینی (ره)، اظهار کرد: آیت الله مصباح نماد کار جمعی و عقلانی بود و در هر جایی که او قرار گرفت ، اقدام به نهادسازی کرد. آیت الله مصباح نهادسازی را واجب می دانست.

معاون اجرایی رئیس جمهور به کارگیری روش عقلی در مواجهه با علوم انسانی را از دیگر خصوصیات علامه مصباح برشمرد و افزود: او در رابطه با مبانی این علوم و ارائه برخی تحلیل‌ها بر روش عقلی تأکید داشت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1293609

مهمترین اخبار ایران و جهان: