نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 09:30

آغاز فعالیت کتابخانه سیار روستایی در ایوانکی

کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آستانه فصل تابستان، فعالیت خود را در شهر جدید ایوانکی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، مهدی هدایت‌فر، مسؤول مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرمسار صبح امروز از آغاز فعالیت کتابخانه سیار روستایی این شهرستان با دعوت از امام جمعه و جمعی از مسؤولان در مدرسه دانش شهر جدید ایوانکی خبر داد و گفت: این کتابخانه با مربی‌گری اسماعیل قندالی، یک‌شنبه هر هفته میزبان دانش‌آموزان خواهد بود.

وی افزود: این برنامه در راستای سیاست‌های ابلاغی کانون مبنی بر توجه به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار شهری و روستایی و با هدف برقراری عدالت اجتماعی در ارائه خدمات فرهنگی و هنری، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، تشریح فعالیت‌ها و کارگاه‌های کانون در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت و... با مشارکت دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهر جدید ایوانکی راه‌اندازی و با استقبال پرشور مسؤولان و والدین روبه‌رو شده است.

وی اظهار کرد: مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی کانون گرمسار با پنج هزار و 666 جلد کتاب، بیش از 400 عضو کودک و نوجوان در 14 روستا را زیرپوشش خود دارد.

این مسؤول یادآور شد: فعالیت کتابخانه سیار گرمسار با تعطیلی مدارس آغاز شده و علاوه بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی و کتاب‌محور در قالب قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی و روخوانی کتاب، مسابقه، بازی‌های بومی ‌محلی، نمایش فیلم و...، به مخاطبان کودک و نوجوان عضو این مرکز کتاب هم امانت داده می‌شود. 

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1301753

مهمترین اخبار ایران و جهان: