نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 18:54

ساماندهی موکب‌ها اولویت ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور است

خرم‌آباد- معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور تاکید کرد: ساماندهی موکب‌های حسینی(ع) اولویت ستاد بازسازی عتبات عالیات در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر محمدی پور امروز پنج شنبه در جشنواره «نشان محبت» استان لرستان در سخنانی با اشاره مشارکت بالای مردم لرستان در بازسازی عتبات عالیات، اظهار داشت: ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات دو وظیفه و کار را انجام می‌دهد، سامان‌دهی موکب ها یکی از این وظایف است.

وی با بیان اینکه این کار به نحو احسن در حال انجام است، افزود: یکی از تأکیدات در این رابطه ارتقای فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی است.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور با تاکید بر لزوم حضور فعال‌تر بانوان در عرصه حسینی و اقدامات مذهبی و فرهنگی، بیان داشت: امروز هزاران بنا، نقاش، آهنگر، تأسیسات کار، نجار، کاشی کار و … بهترین بناهای اسلامی را در عراق احداث کرده اند که با شکوه تربن آنها صحن حضرت زهرا (س) است که در نوبت افتتاح قرار دارد.

محمدی پور، ادامه داد: دهها پروژه در عتبات عالیات در حال ساخت داریم.

وی با تاکید بر اینکه بانوان با اهدا و نذر طلا، پول، خانه و باغ، جلودار و طلایه دار در حوزه بازسازی و توسعه عتبات عالیات باشند، گفت: در آینده صحن امام حسن مجتبی (ع)، صحن حبیب ابن مظاهر را در کربلای معلی احداث خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور، تاکید کرد: همه ما با تلاش، بخشش و … خود در این مسیر حسینی قدم برداریم.

محمدی پور، افزود: ساخت و توسعه صحن و شبستان حضرت زینب (س) در کربلا یکی دیگر از اقدامات در حال انجام ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302697

مهمترین اخبار ایران و جهان: