نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 17:12

ایمان و باور ملت هدف دشمن در جنگ شناختی علیه ایران است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه امروز در جنگ شناختی، دشمن ایمان و باور ملت ایران نشانه گرفته و قصد تصرف باورها و هویت ملی و اسلامی مردم را دارد، گفت: اجرای طرح اطعام غدیر و مشارکت مردمی باعث فرهنگ‌سازی و کار تربیتی و هویت بخشی اجتماعی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جوار مزار شهید میرزاکوچک جنگلی اظهار کرد: وظیفه اصلی تبلیغات اسلامی جهت‌دهی‌های صحیح فرهنگی تشکل‌های دینی، تبلیغی و ترویجی است. 

وی با اشاره به اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هدایت هیئت‌های مذهبی و فرهنگی، طرح و برنامه در حوزه پیشرفت بانوان و حمایت از تشکل‌های دینی و توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی و همچنین رویکرد جمعیت و خانواده، حجاب و عفاف از اهم رویکردهای فرهنگی و تبلیغی این سازمان است. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اعزام مبلغان و روحانیون در نقاط مختلف گیلان بیان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۰ روحانی و مبلغ به مساجد گیلان اعزام و ۱۰۵ نفر دیگر از مبلغین به مدارس گیلان اعزام شدند. 

مهدوی به برپایی کارگاه‌های آموزشی توجیهی وجمعیت و خانواده در طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۳۹۳ نفر از افراد تاثیرگذار جامعه از جمله معلمان، کارگردان‌ها و مجریان صداوسیما، پرستاران و مسؤولان هئیت‌های مذهبی با الویت فرزندآوری آموزش‌های لازم را فراگرفتند. 

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات در کنار حفظ و گسترش کارهای سنتی مثل اجرای روضه‌های خانگی خلاقیت و نوآوری هم دارد، تصریح کرد: با حمایت و اثربخشی به سنت‌های گذشته، خلاقیت و نوآوری را برای بروز کردن عملکردهای فرهنگی مورد توجه قرار می‌دهیم مانند برپایی جشن تکلیف دانش آموزی که طی سال گذشته برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان با هدف ترویج هویت اسلامی و حیا و استحکام بنیان خانواده برگزار شد. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان به مراسمات ویژه دعای عرفه اشاره کرد و گفت: سال گذشته در حدود ۲۲۱ نقطه گیلان مراسم پر شکوه دعای عرفه برگزارشد و به امید خدا امسال در نقاط بیشتری نسبت به سال گذشته صورت می‌گیرد. 

مهدوی با بیان اینکه باید اطعام غدیر فرهنگ‌سازی شود، تصریح کرد: امروز در جنگ شناختی، دشمن ایمان و باور ملت ایران نشانه گرفته و قصد تصرف باورها و هویت ملی و اسلامی مردم را دارد، اجرای طرح اطعام غدیر و مشارکت مردمی باعث فرهنگ‌سازی و کار تربیتی و هویت بخشی اجتماعی محسوب می‌شود به همین منظور در سال گذشته ۳۱۶ نقطه توسط تشکل‌های مذهبی گیلان بیش از ۱۵۰ هزار طعام غدیر توزیع شد. 

وی با تاکید بر کارهای تخصصی در عرصه جهاد تبیین بیان کرد: تمدن وحشی غرب در تلاش است تا هویت الهی و انسانی نادیده گرفته شود و رزمایش خود را در حرکت رسانه‌ای و فضای مجازی انجام می‌دهد، اقلیت هنجارشکنان را کثرت نشان و روایت دروغ را واقعی جلوه می‌دهد و اهل ایمان باید با توجه به سفارشات رهبری روایت حق را در افکار عمومی نشان دهند و برای دفاع از ایران قوی و تمدن بزرگ اسلامی، مروج امید برای عموم مردم جامعه باشند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302653

مهمترین اخبار ایران و جهان: