نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 19:29

ضرورت افزایش حمایت از نخبگان استان اردبیل برای گره‌گشایی از مشکلات

استاندار اردبیل با اشاره به وجود نخبگانی از رشته‌ها و فعالیت‌های مختلف در استان و کشور، تعریف چندلایه در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف برای نخبگی را ضروری دانست و گفت: لازم است با افزایش ارائه تسهیلات و اجرای طرح‌های حمایتی برای نخبگان استان اردبیل، زمینه استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها جهت گره‌گشایی از مشکلات فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز در نشست با معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان، اظهار کرد: تعریف چندلایه در رشته‌ها و حوزه‌های مختلف برای نخبگی ضروری بوده و این تعریف نباید مطلق و شامل یک حوزه و اقدامات خاص باشد و باید در هر حوزه‌ای اقدامات و فعالیت‌های خاص و بارز معیار نخبگی شود.

وی افزود: برخی از نخبگان در استان اردبیل با داشتن شرایط تحصیلی از دانشگاه و کارهایی که انجام داده‌اند، نتوانسته‌اند نتایج مطلوبی را به لحاظ پشتیبانی دانشگاه‌ها دریافت کنند.

حمایت از نخبگان موجب افزایش تأثیر اقدامات آنان در جامعه می‌شود

استاندار اردبیل با اشاره به ناملموس بودن حمایت‌ها و اجرای طرح‌های حمایتی برای نخبگان استان اردبیل، ادامه داد: لازم است با افزایش ارائه تسهیلات و اجرای طرح‌های حمایتی برای نخبگان استان و اقدامات آنان در رشته‌های مختلف علمی و دانش‌بنیان‌، زمینه استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای گره‌گشایی از مشکلات فراهم شود.

عاملی با اشاره به فعالیت تعدادی از نخبگان استان اردبیل در زمینه دانش‌بنیان‌ها، بیان کرد: با فراهم آوردن زمینه حمایت از این نخبگان، اقدامات آنان اثربخشی بیش‌تری در جامعه می‌گذارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357253

مهمترین اخبار ایران و جهان: