نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 20:55

اختصاص بخشی از کالاهای قاچاق کشف شده در آذربایجان غربی به زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ازاختصاص بخشی از کالاهای قاچاق کشف شده ۵۰۰۰ میلیارد تومانی به زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به همراه مجیدی دادستان مرکز استان و تعدادی از مدیران استانی در حوزه اموال تملیکی، ظهر روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه به منظور ساماندهی، نظارت و جلوگیری از هرگونه تضییع و تفریط اموال توقیفی از انبارهای مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان بازدید کردند.

عتباتی در حاشیه این دیدار اظهار داشت: این بازدید در راستای دستورات و تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف اموال توقیفی در حوزه های مختلف صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: در این بازدید هم از نزدیک در جریان اقداماتی که در مورد تعیین تکلیف اموال توقیفی قرار گرفته و هم یک پرونده مهم قاچاق در حوزه شهرستان های مرزی جنوب استان داشتیم که با همکاری دستگاه قضایی، اداره کل اطلاعات استان و تعزیرات حکومتی این پرونده تشکیل شده پیگیری گردید.

مقام ارشد قضایی استان در مورد این پرونده گفت: این پرونده شامل حجم قابل توجهی از کالاهای ممنوعه می باشد که ورود آن به کشور ممنوع بوده و در حین ورود و دپو در گمرک شناسایی و توقیف شده است.

وی افزود: ارزش این پرونده بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان می باشد که در جهت تعیین تکلیف سریع و قانونی این اموال و پرونده حضور یافته و تمام تلاش بر این است که با ارزیابی و قیمت گذاری که گمرک نموده و با پیگیری های دادگستری استان ، اداره کل تعزیرات حکومتی در سریعترین زمان ممکن حکم این پرونده را صادر نماید و نسبت به تعیین تکلیف این اموال اقدام گردد.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه بخشی از این اموال که شامل لوازم خانگی می باشند اختصاص به زوجین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار خواهند گرفت گفت: با هماهنگی هایی که هم در سطح استان و هم مرکز صورت گرفته است و با عنایات ویژه مجموعه اموال تملیکی و پیگیری ها از سوی کمیته حضرت امام خمینی (ره) انجام شده، تلاش خواهد شد بخشی از این اموال در اختیار خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار بگیرد، البته این اموال برای تامین جهیزیه و لوازم ضروری و اولیه در اختیار زوجینی که تشکیل خانواده داده اند قرار میگیرد و بقیه اموال در راستای مقررات قانونی در سیر قانونی تعیین تکلیف خواهند شد. 

عتباتی در پایان تاکید کرد: قطعاً سرعت توام با دقت یکی از مهمترین برنامه های دستگاه قضایی استان در تعیین تکلیف این اموال که حجم قابل توجهی هم می باشد خواهد بود و نتیجه نهایی نیز به اطلاع هم استانی‌های عزیز خواهد رسید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283653

مهمترین اخبار ایران و جهان: