نیوز سیتی!
26 خرداد 1402 - 16:04

دشمنان در حال عقب نشینی از سیاست های خود در قبال ملت ایران هستند

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: دشمنان قدم به قدم در حال عقب نشینی از سیاست های خود در قبال ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: امروز به برکت مقاومت ملت ایران آمریکایی‌ها حاضر شده‌اند بخشی از سرمایه‌های بلوکه شده کشورمان را آزاد کنند و نشان می‌دهد دشمن قدم به قدم در حال عقب نشینی از سیاست‌های خود در قبال ملت ایران است.

وی گفت: رویکرد و تلاش کشورهای مختلف برای برقراری ارتباط با ایران اسلامی نشان می‌دهد که پروژه منزوی کردن ایران شکست خورده و ابزار تحریم زمین گیر و دیگر از توان لازم برای جلوگیری از پیشرفت کشورمان برخوردار نیست.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: دیپلماسی فعال ایران اسلامی دستاورد مقاومت ملت ایران در طول ۴۴ سال گذشته در برابر زیاده‌خواهی های دنیای استکبار است.

امام جمعه ایلام به حضور کشورمان در سازمان‌های شانگهای و بریکس اشاره کرد و اظهار کرد: بدون شک در آینده نزدیک شاهد تاثیرگذاری این حضور در عرصه‌های مختلف کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به دیپلماسی فعال دولت سیزدهم یادآور شد: انعقاد قراردادهای کوتاه و بلندمدت با کشورهای همسایه و جهان به رغم میل آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بویژه در زمینه اقتصادی نویدبخش گره‌گشایی از مشکلات کشور و شکست پروژه تحریم علیه ملت ایران است.

امام جمعه ایلام اظهار داشت: شرایط کشور امروز به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست و با وجود جوانان ارزشی و معتقد به آرمان‌های انقلاب شاهد پیشرفت‌های گوناگون در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به سابقه درخشان ملت ایران بویژه در دوران دفاع مقدس گفت: ایرانیان با وجود کمترین امکانات ولی در اختیار داشتن روحیه الهی و اعتقادی به مصاف دشمن رفته و پیروز از این میدان سخت خارج شدند، امروز نیز باید با همین روحیه به جنگ مشکلات ناشی از تحریم‌ها برویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1288653

مهمترین اخبار ایران و جهان: