نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 19:07

شبکه آبرسانی خلخال با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اصلاح و بازسازی می‌شود

وزیر کشور گفت: شبکه آبرسانی در شهر خلخال به طول 145 کیلومتر بوده که 85 کیلومتر از آن نیازمند بهسازی است و از این رو اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی خلخال با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد وحیدی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: آبرسانی روستایی در شهرستان خلخال به همت قرارگاه امام حسن در ۶۵ روستای این شهرستان  با اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریالی در حال اجرا است. شهر خلخال نیز نیز ۱۴۵ کیلومتر شبکه آب دارد که ۸۵ کیلومتر از آن نیازمند بهسازی است که اصلاح و بازسازی آن نیز با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی تونل الماس محور خلخال-اسالم طی یک‌ماه آینده

وی افزود: تونل الماس محور خلخال-اسالم یکی از مطالبات دیرینه شهرستان خلخال و مردم استان اردبیل است که طی سالیان گذشته این خواسته مردم مورد توجه نبوده و در طی ماه‌های اخیر مجوزهای لازم آغاز پروژه تونل الماس اخذ شد و تا ۱۰ روز آینده پیمانکار پروژه تعیین خواهد شد و تا پایان تیرماه سال‌جاری، کارگاه عملیات اجرایی تونل الماس محور خلخال-اسالم مستقر خواهد شد.

وزیر کشور گفت: شهرستان خلخال پتانسیل بسیار ویژه و قابل توجهی در بخش‌های مختلف دارد که نیازمند برنامه ریزی و تدوین یک طرح جامع در کلیه بخش‌های شهرستان است و برای عملیاتی سازی طرح توسعه‌ شهرستان خلخال باید یک فردی در استانداری اردبیل مشخص و تعیین شود.

وحیدی تصریح کرد: اقداماتی جدی باید در راستای مناسب سازی سیمای شهر خلخال انجام گیرد و در راستای اصلاح کامل این مسئله برنامه‌ریزی‌های فنی و تخصصی در دستور کار بوده و اجرا شود.

وی ادامه داد: مسئولین شهرستان خلخال اعم از شهرداری‌ها باید به شکل ویژه جهت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برنامه‌ریزی کنند تا ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در سطح شهرستان به شکل کامل احساس شود.

وزیر کشور گفت: گردو از محصولات ویژه باغی شهرستان خلخال است که باتوجه به پتانسیل‌های موجود، باید ظرفیت‌ تولید گردو در سطح شهرستان حداقل دو برابر افزایش یابد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1296453

مهمترین اخبار ایران و جهان: