نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 17:49

«نشر خوبی‌ها» اتحاد و همدلی را در جامعه تقویت می‌بخشد

اردبیل-معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: «نشر خوبی‌ها» اتحاد و همدلی راه مقابله با گسست اجتماعی و زمینه ساز اتحاد و همدلی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا غلامی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست کنشگران فرهنگی با محوریت بررسی رویداد ملی «محله همدل» در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل در سخنانی اظهار کرد: مساجد به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی و دینی، ظرفیت‌های زیادی دارند که متأسفانه نادیده گرفته می‌شوند که باید در تقویت کارکرد اجتماعی مساجد تلاش کرد.

وی افزود: وی ایجاد گسست اجتماعی را هدف دشمن در عصر کنونی عنوان کرد و افزود: اجرای رویداد ملی «نشر خوبی‌ها» با هدف تقویت اتحاد و همدلی در ماه محرم و ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی حضرت امام حسین (ع) را محور اتحاد معرفی کرد و افزود: در عزاداری ماه محرم از هر قشر و صاحبان علایق و عقاید مختلف زیر پرچم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ارادت خود را آستان مقدس این امام معصوم ابراز می‌دارند.

حجت الاسلام غلامی بر ضرورت روایت خوبی‌ها در جامعه عنوان کرد و افزود: هر مسجد یا طلبه‌ای می‌خواهد برنامه اجرا کند باید برای آن محله یک صفحه اختصاصی در فضای مجازی ایجاد کرده و در راستای نشر خوبی‌ها به روایت‌گری بپردازد.

«نشر خوبی‌ها» اتحاد و همدلی را در جامعه تقویت می‌بخشد

مسجد محور تحولات فرهنگی جامعه است

رئیس بنیاد هدایت کشور مسجد را محور و قلب هر محله و جامعه دانست و گفت: مسجد می‌تواند راهنمای مسائل دنیوی و اخروی و محل رشد باشد و مهرواره محله همدل این اتفاق را رقم زده و باعث ایجاد انگیزه در بین افراد فعال فرهنگی می‌شود.

وی بر اهمیت مهرواره همدل تأکید کرد و افزود: گفتمان بنیاد هدایت با این مهرواره ها در حال نشر است و قله اوج که مسجد مرکز حکمرانی محله را داشته باشد با این مهرواره ها رقم می‌خورد.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: در مهرواره «محله همدل» اطلاعات خوبی نسبت به محله‌ها در استان‌های مختلف احصا شده و مسجد و فعالیت‌های اجتماعی در محله را شناخته و در گام بعدی از همین داشته‌ها استفاده خواهد شد و در کنار این اقدامات، محلات دیگر را هم همراه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تبیین و معرفی مهرواره محله همدل در مناطق مختلف از دیگر برنامه‌های این طرح است افزود: تداوم مهرواره محله همدل یکی دیگر از رویکردهای ما در این عملیات است؛ اینکه چگونه می‌توان مردم را در میدان پای کار نگه داشته و خرده پویش‌هایی در مناسبت‌های مختلف می‌توان طراحی کرد تا این مدل محله محوری را ادامه دهیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315597

مهمترین اخبار ایران و جهان: