نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 08:35

ارزآوری 3.5 میلیون دلاری صادرات محموله‌های دامی از سمنان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از ارزآوری 3.5 میلیون دلاری صادرات محموله‌های دامی از این استن در سه ماهه نختس سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۷۴ گواهی بهداشتی بین‌المللی به منظور تسهیل صادرات محموله‌های تولیدی این استان در زمینه دام و فرآورده‌های خام دامی در سه ماهه اول سال جاری در اداره کل دامپزشکی استان صادر شده است.

وی بیان کرد: ارزش ارزی محموله‌های صادراتی بیش از سه میلیون و 505 هزار و 375 دلار بوده که صادرات آن به کشورهای خاورمیانه و آسیای شرقی صورت پذیرفته است.

حسینی بیان کرد: آذربایجان، افغانستان و عراق از جمله مهم‌ترین این کشورها بوده و این میزان صادرات گام مهمی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال جاری به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید محسوب می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: امید می‌رود با حمایت‌های همه‌جانبه از سوی نهادهای مربوطه و برنامه‌ریزی‌های منسجم بتوانیم گام‌های اساسی در بخش تولید و توسعه صادرات فرآورده‌های خام دامی در استان سمنان و کشور برداریم.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348509

مهمترین اخبار ایران و جهان: