نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 04:22

برخورد جنگنده «سوخو-30» نیروی هوایی ونزوئلا با کوه و مرگ خلبان

یک فروند جنگنده «سوخو-30» نیروی هوایی ونزوئلا طی یک سانحه هوایی با کوه برخورد کرد و یکی از خلبانان جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فروند جنگنده «سوخو-۳۰ ام کی» نیروی هوایی ونزوئلا که خود را برای نمایش هوایی روز استقلال این کشور آماده می‌کرد طی یک سانحه هوایی سقوط کرد و یکی از خلبانان جان خود را از دست داد.

به گزارش منابع خبری، یک هواپیمای سوخو-۳۰ نیروی هوایی ونزوئلا روز یکشنبه پس از برخورد با کوه در ایالت «میراندا» سقوط کرد.

این هواپیمای نظامی ونزوئلا در حال تمرین برای رژه چهارشنبه آینده به مناسبت روز استقلال ونزوئلا بود. یکی از خلبانان این جنگنده دو کابینه جان خود را از دست داد.

سوخو-۳۰ یک جنگنده تهاجمی مناسب برای پرواز در هر شرایط  آب و هوایی است و با  جنگنده اف-۱۵ ساخت آمریکا مقایسه می‌شود. نیروی هوایی ونزوئلا پیشتر به جنگنده‌های «اف-۱۶» مجهز بود، اما با تحریم‌های آمریکا تهیه قطعات برای این جنگنده‌ها دشوار شد. ونزوئلا بعدها نیروی هوایی خود را به جنگنده‌های روسی از نوع سوخو مجهز کرد.

منابع رسانه‌ای گزارش کردند که طی تمرینات نظامی برای یک فروند جنگنده دیگر سوخو-۳۰ ونزوئلا حادثه‌ای پیش آمد. خلبان این پرواز پس از متوجه شدن نقص فنی موتور  به پایگاه هوایی «ال لیبرتادور»  بازگشت.

«خبرگزاری فرانسه» نیز به پوشش این حادثه پرداخت و نوشت، به دنبال این سانحه، رئیس جمهور ونزوئلا در توییتی نوشت: «با کمال تاسف به اطلاع می‌رسانم که حین تمرین یک هواپیمای نظامی بولیواری سقوط کرد و سبب مرگ خلبان شد.»

نیروهای مسلح ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هواپیما حوالی ساعت ۹:۴۵ صبح  به وقت محلی در ایالت میراندا، در  ۳۱ کیلومتری  شهر «کاراکاس» سقوط کرد.

در حادثه‌ای مشابه ۲ فروند هواپیمای «تی-۲۷ توکانو» نیروی هوایی کلمبیا روز یکشنبه در جریان پرواز آموزشی نزدیک پایگاه هوایی «آپیای» باهم برخورد کردند و خلبان  یکی از هواپیما‌ها پس از سقوط جان خود را از دست داد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» نیروی هوایی کلمبیا اعلام کرد که خلبان کشته شده یک سرهنگ دوم بود و تیم تحقیق به منظور تعیین علت این برخورد به محل حادثه اعزام شده است. خلبان دوم این هواپیما زنده مانده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1326809

مهمترین اخبار ایران و جهان: