نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 14:50

زاخارووا: ترسناک است که رئیس جمهور آمریکا وسط جمعیت مرده می‌بیند!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که رسانه‌های آمریکایی از زوال عقل رئیس جمهور این کشور چشم‌پوشی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آر.تی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که رسانه‌های آمریکایی به جای آنکه درباره وضعیت ذهنی روبه‌وخامت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور صادق باشند، آن را نادیده می‌گیرند.

زاخارووا گفت: بایدن در رویدادهای عمومی به برخی سوالات واکنش درستی نشان نمی‌دهد یا اینکه به آنچه گفته یا پرسیده می‌شود، به هیچ‌وجه واکنش نشان نمی‌دهد. او مقابل افرادی که جلوی او قرار می‌گیرند، گیج می‌شود.

روری سوچت، مجری شبکه آر.تی این مساله را پیش کشید و گفت که «بایدن احتمالاً به‌خاطر سن و سال بالا مشکلاتی دارد.»

زاخارووا درباره این مساله گفت: مشخصاً هوشیاری او، واقعیت را بازتاب نمی‌دهد. مردی با این سن و سال می‌تواند عاقل باشد و در سوی مقابل جوانی کاملاً از لحاظ بدنی آماده، می‌تواند احمق باشد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اذعان به تجربیات سیاسی گسترده بایدن، یادآور شد که افراد دور و بر رئیس جمهور آمریکا باید به دقت کارها و رفتارهای او را در ملاء عام، مدیریت کنند و احتمالاً شرایط در محافل خصوصی به مراتب شدیدتر است.

زاخارووا افزود: متاسفم، این اتفاقات برای انسان می‌افتد اما ترسناک است که رهبر آمریکا، در میان جمعیت یک مُرده می‌بیند!

مقصود دیپلمات روس، حادثه سپتامبر پارسال است که در جریان آن، بایدن در یک سخنرانی این سوال را پرسید که «جکی والورسکی کجاست؟»؛ این در حالی بود که این نماینده کنگره آمریکا ماه قبل از آن مراسم در یک تصادف رانندگی کشته شده بود.

کاخ سفید این گاف بایدن را کم‌اهمیت جلوه داد و کارین ژان‌پیر سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید مدعی شد که «والورسکی در اولویت ذهنی بایدن بوده چون همان هفته میزبان خانواده‌اش بوده است.»

زاخارووا تاکید کرد که مردم و رسانه‌های آمریکایی «باید با خودشان صادق بوده و دست کم نباید از حرف زدن درباره شرایط بایدن بترسند.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1415758

مهمترین اخبار ایران و جهان: