نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 07:52

مشارکت ۲۳ هزار خانوار کرمانشاهی درطرح کالابرگ الکترونیکی

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: تا به امروز حدود ۲۳ هزار خانوار با خریدی نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان از کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌‌اند.

مختار احمدی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی از خردادماه امسال همزمان با سرتاسر کشور با هدف تأمین امنیت غذایی، تقویت سبد معیشتی افراد کم‌برخوردار و بهره‌مندی سه دهک اول درآمدی از اقلام مورد نیاز؛ در استان کرمانشاه به اجرا درآمد.

وی از استقبال خوب کرمانشاهی‌ها از این طرح خبر داد و افزود: تا به امروز حدود ۲۳ هزار خانوار با خریدی نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان از کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم‌اکنون ۳ هزار و ۷۹۱ فروشگاه به طرح کالابرگ الکترونیک متصل هستند، خاطرنشان کرد: تمام فروشگاه‌های سطح استان که مواد غذایی توزیع می‌کنند می‌توانند به این طرح متصل شوند.

وی، از اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیک با هدف افزایش اعتبار بدون سقف برای خانواده‌ها کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: در مرحله قبل باید تا ۸۰ درصد، ۳۲۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خرید انجام می‌شد تا ۸۰ هزار تومان به یارانه اضافه می‌شد، در این مرحله با خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی معادل ۵۰ درصد، افزایش اعتبار بدون سقف برای خانوارها اعمال می‌شود.

به گفته احمدی، ۱۱ گروه کالایی شامل شیر کم‌چرب،‌ ماست کم‌چرب، پنیر، مرغ، تخم‌مرغ، قند و شکر، روغن، حبوبات، گوشت و ماکارانی مشمول این طرح هستند.

وی یادآور شد: تمام سرپرست خانوارهای کمیته امداد و بهزیستی مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» یا شمارگیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1394214

مهمترین اخبار ایران و جهان: