نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:54

۴۰ فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید به مدارس اصفهان اضافه می‌شود

اصفهان- رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۴۰ فضای آموزشی و پرورشی در سال تحصیلی جدید به مدارس استان اصفهان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی منتجب در خصوص فعالیت‌های کارگروه تعمیر، تجهیز و سازماندهی نیروی انسانی پروژه مهر استان اصفهان، اظهار داشت: در راستای برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور مطلوب فرهنگیان و دانش‌آموزان در مدارس هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی، اهم فعالیت‌های آموزش و پرورش پیش از آغاز سال تحصیلی در راستای فعالیت‌های پروژه مهر تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت موضوع و تعداد ۵۵۰۰ مدرسه در سطح استان لازم است تا موارد موردنیاز نظیر تجهیزات، زیباسازی‌ها و تمامی فرآیندهای آماده‌سازی مدارس را بتوان به شکل مورد انتظار مدیریت کرد.

منتجب ابراز داشت: در کارگروه‌های هفت‌گانه پروژه مهر، فعالیت‌های معاونت پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع ذیل کارگروه تعمیر، تجهیز و سازماندهی نیروی انسانی تعریف شده و ما برنامه‌های متناسب با این کارگروه را تدوین کرده‌ایم تا سال تحصیلی به بهترین نحو ممکن آغاز شود.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: کارگروه تأمین و تجهیز وظیفه بازسازی، نوسازی و بهینه‌سازی مدارس را عهده‌دار است و تعمیر تجهیزات مدارس را در دستور کار دارد و در این راستا با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همکاری لازم شکل‌گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای شروع سال تحصیلی جدید حدود ۴۰ فضای آموزشی و پرورشی به مدارس استان اصفهان اضافه خواهد شد و تجهیزات و ملزومات این مدارس هم در مدت‌زمان باقی‌مانده تأمین خواهد شد.

تأمین بخشی از تجهیزات مدارس استان اصفهان از طریق فروش اموال اسقاطی

منتجب گفت: ساماندهی اقلام اسقاطی درون مدارس از دیگر وظایف کارگروه است که در جلسه با مدیران و رؤسای ادارات مناطق و نواحی استان جهت ایجاد بسترهای لازم انجام هماهنگی‌های مربوطه صورت‌گرفته تا پس از سیر مراحل قانونی مجوز فروش اموال منقول و غیرمنقول گرفته شود و بتوان از درآمد حاصل آنها تجهیزات موردنیاز نواحی و مناطق را تأمین کرد و در اختیار آنها گذاشت.

رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به تحصیل حدود یک میلیون دانش‌آموز در سطح استان اصفهان برنامه‌ریزی لازم جهت تأمین کتب درسی انجام شده تا در زمان مقرر کتب به دست دانش‌آموزان رسیده و از ابتدای سال تحصیلی کتاب در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جلسات ویژه‌ای جهت تعامل و هماهنگی با مناطق و نواحی جلسات ویژه‌ای برگزار شده و تأکید شده است تا در مدارسی که مزین به نام شهدا است خانواده شهید و در مدارس خیر ساز، خیر نیک‌اندیش یا خانواده وی در روز اول مهر در مدرسه حاضر باشند و از وجود آنها بتوان بهره‌مند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1395558

مهمترین اخبار ایران و جهان: