نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 13:04

تمرکز بر انجام پروژه‌های عمرانی تخت جمشید

معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: تا پایان امسال بر رفع مشکلات پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و انجام پروژه‌های عمرانی و عملیاتی آن تمرکز داریم.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی نظام مسائل مرتبط با ۸ پایگاه میراث ملی و جهانی استان فارس با حضور قائم‌مقام‌وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور، در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

در این نشست، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیران ستادی وزارتخانه و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، معاون میراث فرهنگی استان و مدیران پایگاه‌های ملی و جهانی این استان حضور داشتند.

در این نشست ۲.۵ ساعته، پس از استماع مسائل اصلی پایگاه‌های ملی و جهانی استان فارس و ارزیابی عملکردها، برای حل مشکلات تصمیم‌گیری شد. انجام مسئولیت‌های اجتماعی، احصاء ظرفیت‌های جدید پایگاه‌ها و برنامه‌ریزی برای دو سال آینده؛ از دیگر نکات مطرح‌شده در این جلسه بود.

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در این نشست گفت: در استان فارس ۳ پایگاه میراث ملی و ۵ پایگاه میراث جهانی داریم که مشهورترین آن‌ها تخت جمشید و پاسارگاد هستند.

وی افزود: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید برای معاونت میراث فرهنگی بسیار استراتژیک است و تا پایان امسال برای رفع مشکلات آن و انجام پروژه‌های عمرانی و عملیاتی، تمرکز داریم.

دارابی از مدیران پایگاه‌های میراثی خواست تا از دستگاه‌ها درباره مسئولیت‌های اجتماعی‌شان مطالبه‌گری داشته باشند و از ظرفیت خیّران میراث فرهنگی غافل نشوند.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: هر پایگاه میراثی، کتابچه‌ای برای معرفی پایگاه خود مدوّن کند.

دارابی اظهار کرد: بدون پیوست فرهنگی، رسانه‌ای و گردشگری پایگاه‌ها معنی و مفهوم پیدا نمی‌کند. وظیفه خطیری برعهده ماست که باید درست اجرا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421414

مهمترین اخبار ایران و جهان: