نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 12:49

هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی در همدان وجود ندارد

همدان-معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی در همدان وجود ندارد و تنها باید شبکه توزیع و نظارت تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله ربانی مهر در جلسه تنظیم بازار شهرستان همدان با انتقاد از عملکرد کشتارگاه‌ها در نحوه فروش و توزیع مرغ در همدان اظهار کرد: چرخه تولید و توزیع مرغ از جوجه‌ریزی تا بازار نیازمند تعیین قیمت بوده اما متأسفانه در بعضی موارد قیمت مصوب اجرا نشده و همین موضوع باعث گرانی و کمیابی مرغ در بازار می‌شود.

وی افزود: بعضی کشتارگاه‌ها قیمت قانونی و مصوب را رعایت نمی‌کنند و مرغ فروشان مجبورند قیمت را بالاتر از قیمت مصوب در بازار بفروشند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان با بیان اینکه عملکرد کشتارگاه‌ها نیاز به نظارت دارد، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید با کشتارگاه‌هایی که قیمت مصوب را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی داشته باشند
در برخورد قانونی با کشتارگاه‌ها با توجه به اهمیت حوزه غذایی مردم نباید کوتاهی شود.

ربانی‌مهر خاطرنشان کرد: کشتارگاه‌ها موظف هستند برای توزیع گوشت مرغ به صورت روزانه فاکتور صادر کنند در غیر این صورت مرتکب تخلف شدند.

وی با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی و نظارت بر بازار کالاهای اساسی اولویت کارگروه تنظیم بازار است، بیان کرد: بازرسی و نظارت بر بازار همدان ۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان عنوان کرد: در حوزه تأمین و توزیع کالاهای اساسی هیچ مشکلی در همدان وجود ندارد و باید نظارت در توزیع بیشتر شود و با واسطه‌ها برخورد شده همچنین شبکه توزیع و نظارت نیز تقویت شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423114

مهمترین اخبار ایران و جهان: