نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 15:58

تاکید استاندار تهران بر اصلاح هندسی جاده‌ها جهت کاهش تصادفات

تهران- استاندار تهران بر اصلاح هندسی جاده‌ها جهت کاهش تصادفات در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک استان تهران با اشاره به لزوم کاهش سطح تصادفات، تلفات و صدمات اظهار داشت: آنچه مقام معظم رهبری در زمینه کاهش سطح تصادفات انتظار دارند، امر عقلی و شرعی است چرا که عقل و شرع حکم می‌کند برای حفظ جان تلاش کنیم.

وی با اشاره به عوامل مختلف در بروز حوادث رانندگی ادامه داد: بهبود وضعیت فنی وسایل نقلیه، فرهنگ‌سازی و میزان اثربخشی مقررات و بازدارندگی جرایم می‌تواند به کاهش تصادفات کمک کند.

استاندار تهران با بیان اینکه نظام تولید خودرو باید اصلاح شود، عنوان کرد: از نکات مهم دیگر در بروز تصادفات حجم وسایل نقلیه است که در جاده‌هایی با عرض کم، حجم قابل توجهی خودرو عبور می‌کنند که نیاز به اصلاح دارد.

فخاری به لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در حوزه شهرسازی توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل ضروری است و در این موارد نقش راهنمایی و رانندگی برای استعلام وضعیت زیرساختی حمل و نقل تعیین کننده است.

وی تاکید کرد: یکی از جنبه‌های مهم جهت کاهش تصادفات فرهنگ سازی است و یکی از موضوعات اثربخش محیط بصری و علائم هشداردهنده می‌باشد که بروز رسانی و افزایش علائم رانندگی در سطح جاده‌ها ضروری است.

استاندار تهران به عدم تناسب وضعیت برخی جاده‌ها با وضعیت استفاده از آن اشاره کرد و افزود: برخی جاده‌ها بر اساس حجم، میزان تردد و شکل هندسی مختص راه روستایی است اما به عنوان جاده بین شهری استفاده می‌شود.

فخاری اظهار داشت: استان تهران به لحاظ سرزمینی کوچک است و می‌توان اصلاح هندسی و طرح ریزی های جدید برای جاده‌ها انجام داد؛ ضمن اینکه ایجاد پیوست اعلام وضعیت برای مواقع خاص و پرتردد ضروری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423458

مهمترین اخبار ایران و جهان: