نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 08:43

آزادگان آبروی نظام هستند

اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: آزادگان سرافراز آبرو و عزت نظام اسلامی هستند و باید حرمت و جایگاه آنها مورد صیانت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز آزادگان در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: استان دارالارشاد اردبیل آماده برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهیدی است که ۲۹ مردادماه با حضور مسئولان کشوری و استانی با عظمت تمام برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در آستانه برگزاری این کنگره یاد و نام آزادگان شهید را گرامی می‌داریم که در رأس آن حاج علی‌اکبر ابوترابی برای همه آزادگان پدری معنوی و همراهی توانمند بوده که در دوران اسارت توانسته روحیه و سرزندگی آزادگان را ارتقا دهد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دشمن با تحرکی جدی در جبهه فرهنگی و جنگ نرم سعی دارد تا سرمایه‌های معنوی نظام به ویژه شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان را با الفاظ و عناوینی مختلف در چشم ملت ایران از عظمت و ابهت بیندازد در حالی که همواره شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنها چشم و چراغ این ملت بوده و آزادگان نیز آبروی نظام را در سخت‌ترین شرایط تأمین کردند.

محمدی اصل افزود: بسیاری از این آزادگان سال‌های متمادی در اسارت بوده اما با شجاعت و استقامتی تمام سعی کردند تا به عنوان یک رزمنده آبدیده و آزمون پس داده شرایط آبرومندی را برای عزت‌آفرینی کشور و نظام به همراه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به وجود آزادگان عزتمند این مرز و بوم افتخار می‌کنیم و بر این باوریم مشکلات و دغدغه‌های آزادگان باید به صورت ریشه‌ای برطرف شود.

محمدی اصل به برگزاری ۲ هزار یادواره خانگی شهدا در آستانه برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اشاره کرد و ادامه داد: همه این یادواره‌ها در قالب برنامه «آبروی کوچه‌ها و افتخار محله» برگزار شد تا ادای دینی به شهدا داشته باشیم که امنیت، استقلال، عزت و ابهت این مرز و بوم را مرهون آنها هستیم.

وی به ۲ مسئله امیدآفرینی و جهاد تبیین به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بعد از سپری شدن دوران هشت سال دفاع مقدس که در یک جنگ ناهمگون قرار داشتیم، امروز نیز دشمن با همه حیله‌ها و حربه‌ها به میدان آمده تا ملت ایران را با یأس و ناامیدی از نظام و مسئولان دور کند تا به نوعی همبستگی، وحدت و همگرایی در جامعه به حداقل برسد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان کرد: ضرورت دارد با انتقال ارزش‌های خلق شده در هشت سال دفاع مقدس به تحکیم بنیه‌های وحدت و همگرایی در جامعه کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم یکی از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس بیان خاطراتی را از اردوگاه‌های رژیم بعث بیان کرده و گروه سرود و نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرای برنامه کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1445058

مهمترین اخبار ایران و جهان: