نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 07:14

آماده‌باش آتش‌نشانی برای پوشش ایمنی و عملیاتی برنامه‌های محرم

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از آماده‌باش لجستیکی و انسانی آتش‌نشانی برای ایام محرم خبر داد و گفت: این آمادگی در سطح نیروهای ستادی هم لحاظ شده است.

مجید امیرفضلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از تعریف برنامه عملیاتی برای ایمنی محرم خبر داد و اظهار کرد: این برنامه برای همه شهر طراحی شده است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تاکید بر شاخص بودن چند هیات عزاداری در ایام محرم آنهم به دلیل حضور جمعیت قابل توجه افزود: ثارالله، زینبیه و حسینیه اعظم، مسجد سید، امامزاده سید ابراهیم(ع) و حیدریون توسط نیروهای امدادی پوشش ویژه داده می‌شوند.
وی از استقرار نیروهای آتش‌نشانی در محل هیات‌های بزرگ در شب‌های برگزاری عزاداری خبر داد و گفت: هر چند تعداد دسته‌های عزاداری در سطح شهر در ایام محرم زیاد است ولی پوشش عملیاتی ویژه سه دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم و فاطمیون هم همه ساله انجام می‌شود که امسال هم برای آن برنامه‌ریزی شده است.
امیرفضلی تاکید کرد: در راستای پوشش ایمنی برنامه‌های ایام محرم همه امکانات سازمان آتش‌نشانی از جمله ماشین‌آلات خاص، بالابرها، بیل مکانیکی‌ها و سایر تجهیزات شهرداری به کار گرفته خواهند شد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تاکید بر آمادگی نیروهای این سازمان در ایام محرم به ویژه در روزهای هشتم و یازدهم محرم برای پوشش دسته‌های عزاداری ابراز امیدواری کرد: همه نیروهای امدادی در انجام وظایف خود در این ایام موفق عمل کنند.
وی از محول شدن وظیفه آبرسانی به حاضران در دسته عزاداری حسینیه اعظم به آتش‌نشانی خبر داد و گفت: این طرح با عنوان نذر آب به عنوان کار مشترک با سازمان فرهنگی، حسینیه و هلال احمر اجرا می‌شود.
امیرفضلی از تعریف برنامه عملیاتی خاص برای پیشگیری از حوادث خبر داد و گفت: با این برنامه‌ریزی سوانح جانبی احتمالی هم پوشش داده خواهد شد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1370958

مهمترین اخبار ایران و جهان: