نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 10:17

مسیر دانش بنیانی واحدهای تولیدی تسهیل شود

نوشهر - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران شرایط دانش بنیان شدن واحدهای تولیدی را سخت توصیف کرد و گفت: صدور مجوزهای این بخش باید غیرمتمرکز شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور صبح چهارشنبه در رویداد استارت آپی ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه افزود: گر می‌خواهیم ه رشد اقتصادی برسیم حتماً باید در زمینه توسعه سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: همچنین برای دستیابی به رشد اقتصادی باید بهره وری را ارتقا دهیم و رشد سرمایه گذاری و ارتقای بهره وری برای توسعه لازم است و باید با استفاده از فناوری نوین و توسعه دانش بنیان به این هدف دست یافت.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت‌ها امکان دانش بنیان شدن دارند، فرایند سخت را از جمله موانع برای دانش بنیان شدن ذکر کرد و خواستار تسهیل مراحل دانش بنیان شدن شرکت‌ها شد و گفت: تمرکز فعالیت‌ها به منزله توقف و طولانی شدن مسیر است.

خیریان پور از تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های دانش بنیان در استان خبر داد.

محمد محمدی دبیر علمی رویداد استارت آپی ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه صنایع دریایی، فناوری اطلاعات، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، گردشگری سلامت و سلامت دریایی را از جمله محورهای این رویداد ذکر کرد و گفت: از بیش از ۱۵۰ ایده ۶۴ ایده پذیرش شدند و ۳۱ درصد در زمینه فنی و مهندسی، ۲۰ درصد در صنایع دریایی، ۲۴ درصد در حوزه گردشگری، ۱۲ درصد در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی اظهار داشت: ۲۹ درصد از مشارکت کنندگان در مقطع دکترا هستند و ایده‌هایی از استان‌های آذربایجان، همدان، کرمان، فارس، گیلان، اصفهان، تهران، هرمزگان و مازندران پذیرش شده است.

محمدی ادامه داد: ۸۰ درصد از شرکت کنندگان مرد و ۲۰ درصد زن هستند و از مجموع ایده‌ها ۹ ایده ارائه می‌شود.

وی تأسیس پردیس دریایی را در دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی نوشهر لازم دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1371214

مهمترین اخبار ایران و جهان: