نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 18:51

عملکرد حوزه درمان استان تهران زیر ذره بین بازرسی/مردم گزارش دهند

تهران- مدیرکل دفتر بازرسی استانداری تهران با اشاره به اینکه رویکرد اداره کل فعلا نظارت به عملکرد بانک ها و قدم بعدی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها است، گفت: مردم تخلف و کوتاهی ها را گزارش کنند.

اسدالله تقی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص نقش و ورود اداره کل دفتر بازرسی استانداری تهران به شکایات مردم اظهار داشت: رویکرد اداره کل در حال حاضر نظارت به عملکرد بانک‌ها است و قدم بعدی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌باشد.

وی در خصوص نظارت در حوزه مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها اظهار داشت: طی سال گذشته بیش از یک هزار مورد از شکایت‌های مردم در حوزه درمان ثبت شده است که عمده این شکایات مربوط به نحوه خدمت رسانی، قیمت داروها، کیفیت نظام پزشکی، خدمات پرستاری و دندانپزشکی بوده است.

تقی زاده افزود: اداره کل دفتر بازرسی استانداری تهران با استفاده از شکایات ثبت شده مردم، تحت عنوان نگاه بازرسی و کنترل عملکرد دستگاه ورود پیدا می‌کند و در این زمینه با عزمی راسخ ایستاده ایم.

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری تهران با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه‌ها در حوزه درمان با استفاده از گزارشات مردمی تحت نظارت کامل و زیر ذره بین بازرسی قرار می‌گیرد گفت: بر اساس آمار از سامانه سامد، بعد از موضوعات معیشتی و اشتغال، بالاترین شکایت مردم از حوزه درمان است، لذا مراکز درمانی بدانند در صورت کوتاهی امکان ابطال مجوز و کاهش دسترسی‌ها در آن دستگاه وجود دارد و مردم اطمینان خاطر داشته باشند که تمام موارد مطروحه و شکایات مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هر دستگاهی به طور مجزا سیستم بازرسی فعال دارد عنوان داشت: با توجه به این موضوع اداره کل بازرسی استانداری تهران از نگاه استاندار محترم به قضایای مختلف با فراوانی‌های متفاوت ورود پیدا می‌کند و ساز و کار قطعاً دخالت در کار دستگاه‌ها نیست بلکه به عنوان یک مجموعه نظارتی ورود پیدا می‌کنیم و پس از مسجل شدن نواقص، کج روی‌ها، سو مدیریت و کوتاهی‌ها موضوع به مقامات بالادستی انتقال پیدا می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437214

مهمترین اخبار ایران و جهان: