نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 12:05

نگرانی شدید دولت بایدن نسبت به گسترش اعتراضات در اراضی اشغالی

یک خبرنگار صهیونیست، به نگرانی دولت آمریکا نسبت به گسترش اعتراضات در اراضی اشغالی به ویژه ترک خدمت نظامیان صهیونیست در اعتراض به لایحه جنجالی کابینه نتانیاهو، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، «باراک راوید» خبرنگار سیاسی سایت عبری زبان واللا گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، نسبت به تحولات جاری در اراضی اشغالی در سایه گسترش دامنه اعتراضات علیه لایحه جنجالی کابینه بنیامین نتانیاهو، نگران است.

وی در ادامه افزود: دولت بایدن از تضعیف جایگاه تل آویو و از بین رفتن قدرت بازدارندگی اسرائیل به دنبال شدت گرفتن اعتراضات داخلی نگران است.

راوید اضافه کرد: بایدن از نتانیاهو خواسته بود، تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی با چارچوب کنونی آن را متوقف کند، به ویژه آنکه این طرح باعث تشدید شکاف داخلی می‌شود.

وی تاکید کرد: بایدن از نتانیاهو خواست تا از تمام جریان‌ها برای دستیابی به توافقاتی در خصوص این لایحه، در سایه تهدیدات و چالش‌های پیشروی تل آویو، استفاده کند. پنتاگون از نزدیک تحولات جاری در اسرائیل را دنبال کرده و نسبت به گسترش اعتراضات در ارتش به ویژه ترک خدمت نظامیان ذخیره مخصوصاً در نیروی هوایی و تأثیرات منفی آن بر قدرت بازدارندگی تل آویو، ابراز نگرانی کرده است.

رسانه‌های عبری زبان روز گذشته، همزمان با اعلام پیوستن ۱۰ هزار نظامی ذخیره از ۴۰ یگان ارتش رژیم صهیونیستی به صفوف مخالفان، اعلام کردند که به کار بردن لفظ «زلزله» برای توصیف این تحولات در ارتش کم است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «ایتان بن الیاهو» فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، گزارش داده است که شرایط در میان این نیروها، فاجعه بار است و ارتش رژیم صهیونیستی در بحران به سر می‌برد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1397158

مهمترین اخبار ایران و جهان: