نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 18:48

کارگاه عملی قوه قضائیه برای دانشجویان حقوق

دادگاه علنی و برخط در دادگستری استان تهران با حضور دانشجویان و اساتید حقوق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزاری دادگاه‌های علنی از موارد مورد اشاره در قانون از جمله اصل ۱۶۵ قانون اساسی و ماده ۳۵۲ آئین دادرسی کیفری و همچنین از تأکیدات مسئولان دستگاه قضائی است که به منظور اجرای سند تحول قضائی و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در ترویج و گسترش دانش حقوقی در دادگستری‌های سراسر کشور در حال برگزاری هستند.

دستگاه قضائی به منظور افزایش آگاهی عمومی و ترویج فرهنگ حقوقی و بهره‌گیری بیشتر کارشناسان حقوق از برگزاری دادگاه‌ها اقدام به برگزاری دادگاه علنی برخط برای دانشجویان، اساتید و صاحب نظران حوزه حقوق و قضا کرده که با استقبال گسترده جامعه نخبگانی همراه بوده است.

با برگزاری دادگاه‌های علنی برخط؛ دو هدف اصلی از جمله توسعه‌ی شفاف‌سازی در فرآیندهای رسیدگی قضائی و همچنین بهره‌برداری بیشتر و بهتر جامعه دانشگاهی، کارآموزان وکالت و نیز کارآموزان قضائی از محتوای علمی و فنی دادگاه‌ها و فرآیند دادرسی را پیگیری می‌کند.

یکی از مزیت‌های مهم این دادگاه‌ها انتقال تجربیات و آموزش دانش حقوقی به وکلا و حقوقدانان جوان در راستای افزایش زمینه تعامل بیشتر جامعه دانشگاهی و حقوقی کشور با دستگاه قضائی است.

در همین راستان امروز شنبه (۲۱ مردادماه) جلسه دادگاه علنی و برخط در مجتمع قضائی شهید بهشتی برگزار شد با موضوع رسیدگی به پرونده اعتراض ثالث برگزار شد.

در این دادگاه جمع زیادی از دانشجویان رشته حقوق، وکلا، و اساتید به صورت برخط و آنلاین حضور داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438658

مهمترین اخبار ایران و جهان: