نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 16:24

ضرورت استفاده جوانان از آموزش‌های مرکز فنی و حرفه‌ای

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: جوانان را می‌توان در راستای فراگیری مهارت و فن به مراکز فنی و حرفه‌ای سوق دارد تا از مهارت خود در جامعه استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه امروز اردستان، اظهار داشت: سبک زندگی دینی انسان‌ها از قرآن و روایات برگرفته شده که در این خصوص چهار نوع ارتباط از نوع تعامل انسان با خود، تعامل با دیگران و دیگر موارد را شامل می‌شود.

وی افزود: منافقان افرادی هستند که بنابر روایات و قرآن ادعای دروغین ایمان دارند اما مؤمن نیستند همچنین حیله و نیرنگ در آن‌ها وجود دارد و انحصارطلبی داشته و همه چیز از جمله عزت را از آن خود می‌دانند.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: منافقان علاوه بر شعارهایی که می‌دهند اما از مرگ هراس دارند و هنگامی که فرمان جهاد و جنگ داده می‌شود اینان می‌ترسند بنابراین از مشخصات واقعی منافقان ترس از مرگ است که در آنان وجود دارد.

حجت الاسلام دهشیری بیان کرد: امام حسین (ع) به شهادت رسید تا قرآن، توحید و دین که از سیره و سنت ایشان است در میان مسلمانان برجای بماند و دشمنان بسیار تلاش کردند تا این‌ها را از بین ببرند و برای محرم امسال از ماه‌ها قبل تلاش کرده و شبهه فراکنی کرده‌اند.

وی یادآور شد: هفته گذشته و همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی دو مناسب دیگر را داشتیم که پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه و ششم مرداد روز آموزش فنی و حرفه‌ای و هفته مهارت آموزی از جمله این مناسبت‌ها بود که گرامی می‌داریم.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: در شهرستان فارغ التحصیلانی هستند که نمی‌توانند مطابق با رشته و مدرک تحصیلی خود شغل پیدا کنند بنابراین افراد می‌توانند از مهارت آموزی های فنی حرفه‌ای استفاده کرده تا یک شغل و فن بیاموزند و بتوانند مشغول به کار شوند همچنین می‌توان جوانان را به فنی و حرفه‌ای هدایت کرد تا مهارت فرا گیرند.

دهشیری تاکید کرد: چهاردهم مرداد به عنوان روز حقوق بشر و کرامت انسانی نامیده شده که انسان‌ها طبق آیات قرآن باید مورد احترام و اکرام قرار گیرد اما غربی‌ها به بهانه آزادی و ادعای خود مبنی بر دفاع از حقوق بشر این امر را نادیده می‌گیرند همچنین برخورد یک فرد با خانم آمر به معروف در شیراز را شاهد بودیم که البته مقامات قضائی و فراجا نیز برخورد لازم را خواهند داشت.

وی یادآور شد: هفدهم مرداد که سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی است به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده که در این خصوص از زحمات خبرنگاران در شهرستان قدردانی می‌شود که اخبار را در بین مردم منعکس می‌کنند همچنین می‌خواهیم دقت و امانت در خبر هم مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425614

مهمترین اخبار ایران و جهان: