نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:46

امام جمعه خرمشهر: پاکیزگی سطح معابر از سوی شهرداری فراموش شده است

امام جمعه خرمشهر گفت: در برخی از مناطق شهر و بازارها مانند بازار صفا پاکیزگی سطح معابر از سوی شهرداری فراموش شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر با اشاره به دهه محرم اظهار کرد: خوشبختانه در دهه اول محرم مجالس پرشور برگزار شد علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان ملت ما تودهنی محکمی به دشمنان زدند.

وی بیان کرد: دشمنان آمریکایی، رژیم صهیونیستی و عمله بدبخت آنها که همان ضدانقلاب خارج نشین هستند در باطن خود که نشان دهنده حماقت آنها است محرم را تحریم کرده بودند و گفته بودند مردم در عزاداری و سوگواری اباعبدالله(ع) شرکت نکنند و کارهای عجیبی انجام دادند، همچنین شبهات سنگینی در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و تهدیدات امنیتی گروه‌های متعددی را به ایران اسلامی و جهت رعب و وحشت ارسال کردند اما با هوشیاری سربازان امام زمان(عج) و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی خنثی شد.

امام جمعه خرمشهر در ادامه تصریح کرد: همه این اقدامات بیانگر حماقت آنها است و نشناختن امام حسین(ع)، عاشورا و نهضت سید و سالار شهیدان و مردم عاشورایی است.

وی ادامه داد: این امام حسین(ع) بود که همه را بیدار کرد و شاه سلسله نحس پهلوی را ساقط کرد و دشمنان اسلام در منطقه را زمین‌گیر کرد و امید است با این شعار حسینی و با این اهداف و مکتب حسینی اسرائیل نابود خواهد شد.

عادل‌پور در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نمازجمعه خرمشهر با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: همان طور که اعلام شد در 11 اسفند ماه سال 1402 انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد انتخابات همیشه برای مهم بوده چون این نظام مردم سالار و با اراده مردم شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: در این مرحله انتخابات فوق‌العاده مهم است و از طرف دیگری سرنوشت کشور، استان خوزستان و شهرستان خرمشهر به این انتخابات بسته است.

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه ما باید حضور فعالی در انتخابات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در قانون جدید انتخابات یک پیش ثبت‌نام داوطلبان قرار است از روز 16 مرداد به مدت یک هفته صورت گیرد، این یک فرصت خوبی برای دستگاه‌های نظارتی، هیات اجرایی و شورای نگهبان و دستگاه‌هایی که قرار است اظهار نظر کنند خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: یک فرصت برای مردم به خصوص نخبگان وجود دارد که افراد داوطلب را به خوبی رصد کنیم چرا که ما باید با آگاهی آن فرد که زبان گویای ما در مجلس شورای اسلامی است را انتخاب کنیم بنابراین با دقت و بصریت و آگاهی کامل فرد مورد نظر خود را برای نمایندگی مجلس برگزینیم.

عادل‌پور با خطاب به داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی بسیار خطیر است چرا که این مسئولیت پاسخگویی به 80 میلیون نفر جمعیت به غیر پاسخ دادن به خدا و شهدا و داشتن تقوای الهی است.

امام جمعه خرمشهر در ادامه بیان کرد: روز 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی است حقوق بشر اسلامی اساسا بر اثر کرامت انسانی است یعنی در اسلام هر حقی و هر وظیفه‌ای و مسئولیتی بر اساس کرامت انسانی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این حرام و واجب و مکروه برای حفظ کرامت ما است مانند آزادی که خداوند متعال انسان را آزاد خلق کرد برای کرامت انسان است اما حریت به معنای نگاه فلسفی نداریم چرا که همه جا محدودیتی هست و اسلام می‌فرماید آزادی در چارچوب اخلاق، قانون و ارزش‎ها است در غیر این صورت آزادی بدون اخلاق، قانون و ارزش هرج و مرج خواهد بود.

عادل‌پور در تکمیل این بخش از سخنان خود افزود: همچنین خداوند استقلال را برای همه بشر خواسته است چرا که استقلال یعنی سیادت، آقایی و جمهوری اسلامی بر همین اساس می‌گوید آقای خودتان باشید ذلیل آمریکا و غرب نشوید.

امام جمعه خرمشهر در فراز دیگری از خطبه‌های نمازجمعه روز سه شنبه 17 مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت و اضافه کرد: همچنین روز چهارشنبه روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم است که این روز را گرامی می‌داریم .

وی تصریح کرد: ما مردم خرمشهر مفتخریم که چهار شهید مدافع حرم داریم؛ شهید محمدرضا عسکری‌فرد، شهید علی منیعات، شهید جبار دریساوی و شهید حجت‌الاسلام صالح حسن‌زاده که درود و رضوان خدا بر آنها باد، همه اینها مدافعان حرم هستند و ما آمادگی خود را اعلام می‌کنیم در مسیر ولایت و حفظ حریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تمام وجود خود و جان، اموال خود را در طبقی از اخلاص اهل بیت(ع) قرار می‌دهیم و فدا می‌کنیم.

عادل‌پور درباره برگزاری میز خدمت مسئولان شهرستان خرمشهر قدردانی کرد و در همین ارتباط گفت: از شهرداری و خدمات انجام شده به خصوص آسفالت خیابان‌ها تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یک گله‌ای وجود دارد و آنچه که این مشاهده می‌کنیم در برخی از مناطق شهر و بازارها مانند بازار صفا تمیزی سطح معابر فراموش شده به خصوص بازار صفا وضعیت بسیار بدی دارد چرا باید از این موارد غفلت شود.

امام جمعه خرمشهر بیان کرد: از شهردار و فرماندار خواستاریم که یک نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند و به پاکسازی معابر بپردازند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425658

مهمترین اخبار ایران و جهان: