نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 17:02

قول وزیر راه برای تحویل 150 هزار واحد مسکن مهر تا پایان دولت

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۵۰ هزارواحد مسکن مهر سال‌های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ تا پایان دولت سیزدهم به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کلنگ احداث ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن به زمین زده شد که بخش اعظمی از آن در یاسوج است.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این کلنگ‌زنی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه مسکن عقب ماندگی داشت گفت: همه تلاش همکاران این بود که زمین مورد نیاز به تعداد متقاضیان که ثبت نام کردند تامین شود.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته زمین تامین شد گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار پروژه در قالب‌های مختلف در حال احداث است که با اضافه شدن ظرفیت ۱۰ هزار واحد مجموعه واحدهای احداثی استان به ۲۳ هزار واحد افزایش خواهد یافت. 

بذرپاش با بیان اینکه مسکن پروژه اصلی دولت است که سال‌ها مغفول مانده بود، گفت: دولت ساخت مسکن را در دستور کار قرار نداد که رها کند می‌دانستیم این کار سختی‌های خاص خود را دارد و حتما مورد نقد قرار می‌گیریم اما دولت تصمیم گرفت و رئیس جمهور شجاعانه وارد این صحنه شد تا مشکل مسکن را حل کند.

وزیر راه با بیان اینکه ساخت یک میلیون مسکن در سال نیاز کشور است،گفت: ازدواج‌ها، بافت های فرسوده همه و همه نیاز به مسکن را افزایش می‌دهد و هر چقدر عقب بماند این تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از کارآمدترین روش‌های تولید مسکن در بافت فرسوده است که برد بیشتری دارد، گفت: در حوزه مسکن روستایی با واگذاری زمین و ساخت واحدها شاهد سرعت در احداث مسکن روستایی هستیم.

وی در خصوص ساخت منازل ویلایی و یک طبقه گفت: امسال ۴۰۰ هزار واحد ویلایی احداث‌ می‌شود، ضمن اینکه در طرح جوانی جمعیت ۱۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین واگذار شد و تا آخر سال نیز به ۷۰ هزار مورد واگذاری افزایش می‌یابد.

 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی مبنی بر حمایت از ساخت و سازها در محدوده شهرها گفت: از ساخت و سازها در محدوده شهرها حمایت می‌کنیم و میزان وام هم افزایش پیدا کرد.

 بذرپاش ادامه داد: هم ما و هم رئیس جمهور از عملکرد بانک‌ها راضی نیستیم چرا که مصوبات زیادی در حوزه مسکن داریم و نیازمند همکاری بیشتر بانک‌ها هستیم.

به گفته وی شرایط بانک‌ها نسبت به گذشته بهتر شده اما راضی کننده نیست چرا که بانک‌ها تامین کننده اصلی منابع مالی ساخت مسکن هستند.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بانک‌ها شرایط خاص خود را دارند و ما این موضوع را درک می‌کنیم گفت: پروژه ساخت مسکن به نفع خود بانک‌ها و عموم مردم است، از طرفی قانون و تصمیم دولت است که بانک‌ها در این زمینه هم همکاری کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بانک‌های این استان هم همکاری خوب و جامعی نداشتند، گفت: از امروز به بعد پیگیری رئیس جمهور در خصوص بانک‌ها متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود.

وی عنوان کرد: البته با بازدیدهایی که داشتیم امسال و سال آینده خبرهای خوبی از فعال سازی مسکن ملی با تامین زمین و ساخت و سازها برای مردم انعکاس داده می‌شود.

 وی با بیان اینکه مسکن مهر از سال‌های گذشته به ما ارث رسیده گفت: ۹۰ هزار واحد تحویل دادیم و ۱۵۰ هزار واحد دیگر مانده است.

بذرپاش عنوان کرد: با توجه به اینکه در مسکن مهر پول متقاضی نیست و منابع بانکی در این خصوص دیده نشده گفت: از روش‌های مختلف به دنبال تجهیز منابع هستیم و تا پایان دولت سیزدهم مسکن مهر متقاضیان مانده از سال های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ تحویل داده می شود و به سال ها انتظار آنها برای خانه‌دار شدن پایان داده می‌شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1369558

مهمترین اخبار ایران و جهان: