نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 12:33

بیش از ۱۵۰ تن سرم برای ایام اربعین در ایلام ذخیره سازی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:بیش از ۹۷ آمبولانس در مناطق مختلف استان و بیش از ۱۵۰ تن سرم برای ایام اربعین در استان ذخیره سازی شده و تمهیدات لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی اندیشیده شده است.

جاسم محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت:تمامی تمهیدات لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای اربعین در مرز مهران اندیشیده شده است. 

وی افزود:بیش از ۹۷ آمبولانس نیز در مناطق مختلف استان به خصوص شهر مهران مستقر خواهد شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: بیش از چهار نقطه در پایانه مرزی مهران برای استقرار بیمارستان‌های صحرایی پیش بینی شده، البته درخواست از سازمان‌های مختلف برای استقرار بیمارستان صحرایی، توجه به سیستم‌های سرمایشی در بیمارستان‌ها با توجه به گرمای مهران است. 

وی اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ تن سرم برای ایام اربعین در استان ایلام ذخیره سازی شده و در بحث تامین دارو و دیگر تجهیزات پزشکی تمامی نیاز‌ها اندیشده شده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام مطرح کرد: با توجه به گرمای بیش از حد هوا طی ایام اربعین در شهرستان مهران، برای جلوگیری از گرمازدگی، اتاق سرد توسط عوامل اورژانس استان در مسیر‌های پایانه احداث می‌شوند. 

به گزارش خبرگزاری فارس ،مرکز فوریت‌های پزشکی در مرز مهران به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع تا اربعین تکمیل می‌شود و به تازگی چهار میلیارد تومان تجهیزات نیز وارد این مرکز شده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1401258

مهمترین اخبار ایران و جهان: