نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 18:46

ارزیاب یونسکو دو هفته آینده به همدان می‌آید

همدان-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: همدان دو هفته آینده میزبان ارزیاب یونسکو خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن معصوم‌علیزاده عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از محدوده پرونده ثبت جهانی "هگمتانه و مرکز تاریخی همدان"
اظهار کرد: در پنج ماه گذشته تمام دستگاه‌های مرتبط با ثبت جهانی "هگمتانه و مرکز تاریخی همدان" پای کار آمدند و با همراهی و هم‌افزایی میان آنها اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی افزود: شهرداری همدان در این مدت با تمام نیرو پای کار ثبت جهانی بود که قابل تقدیر است همچنین شرکت‌های برق، گاز، مخابرات، نیروی انتظامی و فرمانداری نیز در چند ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه در صدد هستیم فضایی آماده کنیم تا داشته‌های تاریخی همدان را به جهانیان معرفی کنیم و این مهم با ثبت جهانی "هگمتانه و مرکز تاریخی همدان" امکان‌پذیر خواهد بود، گفت: ارزیاب یونسکو به مدت پنج روز در همدان مستقر خواهد شد و از محدوده پرونده بازدید می‌کند.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: حذف ترافیک از میدان اکباتان و برداشتن آسفالت از عرصه هگمتانه از اقدامات مهم و باقی مانده برای ثبت جهانی هگمتانه بود که در حال پایان است.

وی با بیان اینکه اقناع‌سازی کسبه توسط میراث فرهنگی در حال انجام است، بیان کرد: کاربری‌های مشاغل موجود در خیابان اکباتان باید تغییر کند و این مهم در حال انجام است و باید توجه داشت که هر یک از خیابان‌های تختی، شریعتی، باباطاهر و شهدا مانند دو خیابان بوعلی و اکباتان خصوصیت مخصوص به خود را دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429314

مهمترین اخبار ایران و جهان: