نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 15:02

جلب مشارکت حداکثری در انتخابات سرلوحه اقدامات مسئولان قرار گیرد

شبستر- فرماندار شبستر گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات به‌عنوان یک اولویت در کمیته‌ای ویژه دنبال می‌شود و درصدد جلب مشارکت آحاد مردم و اقشار مختلف برای حضور پرشور در انتخابات هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مطهری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت‌نام اولیه داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم از روز دوشنبه ۱۶ مرداد، اظهار کرد: داوطلبان نمایندگی مجلس به مدت یک هفته مهلت دارند تا با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور به نشانی www.moi.ir و بارگذاری اطلاعات و مدارک مورد نیاز، درخواست داوطلبی خود را ثبت کند.

مطهری با اشاره به اینکه قانون جدید انتخابات توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب و همچنین مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است خاطر نشان کرد: داوطلبان انتخابات مجلس در صورتی که در مهلت مقرر در سامانه مذکور، درخواست خود را ثبت یا شناسه رهگیری دریافت نکنند و یا مطابق بررسی دستگاه‌های مربوطه، شرایط داوطلب شدن را نداشته باشند، نمی‌توانند در مرحله بعد، به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان شبستر ادامه داد: ثبت‌نام اولیه از داوطلبان انتخابات مجلس از روز دوشنبه ۱۶ مرداد تا روز یکشنبه ۲۲ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۸ انجام خواهد شد و داوطلبان هنگام ثبت‌نام باید مدارک مورد نیاز را آماده بارگذاری کنند.

به گفته وی، تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر، تصویر کارت گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی و یا کارت معافیت دائمی برای آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات شورای اسلامی مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام هستند.

فرماندار شبستر با تاکید براینکه به افرادی که در پیش ثبت نام شرکت کنند اجازه ورود به ثبت نام نهایی داده خواهد شد، گفت: پیش ثبت نام ۱۱۰ روز پیش از ثبت نام نهایی انجام می‌شود که هدف از آن فرصت بیشتر دستگاه‌های نظارتی برای احراز هویت کاندیدای انتخابات است.

فرماندار شبستر گفت: هر فردی که علاقمند به حضور در فرایند انتخابات است بایستی پیش ثبت نام را انجام دهد در غیر این صورت نمی‌تواند ثبت نام نهایی را در تاریخ ۲۷ مهرماه انجام دهد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شبستر اذعان داشت: داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در زمان ثبت‌نام باید حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن داشته و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند.

مطهری خاطرنشان کرد: جانبازان و آزادگان و فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه را دارند از مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار خواهند شد و هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز معادل یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430558

مهمترین اخبار ایران و جهان: