نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 23:17

تجلیل از اصحاب رسانه در ساری/ خبرنگاران نورپردازان تاریکی هستند

ساری- جمعی از خبرنگاران حوزه قضایی استان مازندران در ساری تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تجلیل از اصحاب رسانه با همت کانون وکلا در ساری برگزار شد و بهرام ولی پور رئیس کانون وکلا در این نشست با تقدیر از مقام خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران نورپردازنی در تاریکی هستند که مسائل را برای مردم تبیین می‌کنند.

وی با عنوان اینکه حرفه خبرنگاری از دشوارترین حرفه‌ها است و خبرنگاران همیشه در معرض خطر هستند، اظهار امیدواری کرد قانونی تصویب شود تا برای خبرنگاران و وکلا شرایط بهتر شود، قوانینی که بتوانند از این قشر محافظت کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران مشکلات مردم را انعکاس می‌دهند و باید نیازمندی‌ها آنان را تأمین کنند، علیرغم مشکلات، آزادی بیان و پس از بیان مسأله مهمی است و در جامعه مردم‌سالار برای موفقیت باید حرف خبرنگاران پذیرفته و راهکار ارائه شود.

ولی یادآور شد: هیچ جامعه‌ای بدون تبادل اطلاعات راه توسعه و پیشرفت را طی نمی‌کند و اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم نیازمند روشنگری هستیم تا جامعه منزه و پاک را داشته باشیم.

وی به سنگینی رسالت خبرنگاران اشاره کرد و گفت در قرآن کریم به قلم اشاره شده است.

وی همچنین به هجمه‌های وارده و تصویب قوانینی علیه کانون وکلا موسوم به قانون تسهیل مجوز کسب و کاراظهار داشت: قضاوت و وکالت جزو کسب و کار نیست و قانون تسهیل در واقع کارچاق کنی و دلالت است.

مجید داودی عضو هیت مدیره نیز با بیان اینکه خبرنگاران سبب آگاهی بخشی و آگاهی سازی می‌شوند، افزود: افکار عمومی نیروی بسیار قوی در اداره کشور است و می‌تواند مانع بسیاری از کج روی‌ها شوند.

وی از خبرنگاران به عنوانی یکی از ارکان اصلی دمکراسی هستند گفت در همه جای دنیا خبرنگاران با تهدیداتی روبرو هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434814

مهمترین اخبار ایران و جهان: