نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 19:16

روکش آسفالت ۲۱۰ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین آغاز شده است

زنجان-مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: روکش آسفالت ۲۱۰ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین در طول شش ماه مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قزوینیان ظهر پنج شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر در زنجان به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به اینکه نوع نگاه رسانه‌ها به مسائل باید بی‌طرفانه باشد، گفت: خوشبختانه خبرگزاری مهر در زنجان جزو رسانه‌هایی است که همواره تلاش کرده است تا با نگاه بی‌طرفانه به مسائل، امیدآفرینی در جامعه را رویکرد اصلی خود قرار دهد که این موضوع در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان اظهار کرد: خوشبختانه رویکرد خبرگزاری مهر در استان زنجان مبتنی بر امیدآفرینی در جامعه بوده است.

قزوینیان با اشاره به اینکه اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان یک دستگاه خدمات‌رسان است، افزود: همین امر باعث شده است تا نقاط ضعف و قوت این دستگاه بیش از همه در معرض دید عموم قرار گیرد، از این رو هر گونه کوتاهی در این حوزه منجر به رفتار متقابل از سوی آحاد جامعه خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه یکی از غدغه‌های جدی در این حوزه مربوط به آزادراه زنجان به قزوین است، تصریح کرد: به همین خاطر در همان روزهای ابتدایی حضور در این دستگاه، رایزنی‌هایی با نماینده عالی دولت در استان زنجان در راستای رفع مشکلات مربوط به این آزادراه داشتیم.

قزوینیان با بیان اینکه عملیات روکش ۲۱۰ کیلومتر از آزادراه زنجان به قزوین در طول شش ماه مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از کار انجام شده، به همین خاطر رضایت نسبی مردم حاصل شده است، هر چند برای اتمام کار نیاز به ۳ سال زمان داریم اما انجام همین میزان کار در مدت زمان کوتاه، حاکی از آن است که آسفالت آزادراه زنجان به قزوین عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: محدودیت فصلی نیز بر مشکلات انجام این پروژه افزوده است، به همین خاطر تلاش داریم در این مدت زمان باقی‌مانده، بخش اعظمی از کار را پیش ببریم.

وی گریزی به وضعیت آزادراه زنجان به تبریز زد و با یادآوری اینکه هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص نگه‌داری این آزادراه نداریم، عنوان کرد: قرارداد مشارکتی در زمان احداث این آزادراه بین شرکت آزادراه زنجان به تبریز با معاونت ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است.

قزوینیان یادآور شد: در این قرارداد ذکر شده است که نگه‌داری از آزادراه زنجان به تبریز تا زمان وصول اعتبار هزینه شده بر عهده شرکت آزادراه زنجان به تبریز خواهد بود، به همین خاطر به لحاظ مسائل قانونی قادر به هزینه‌کرد در این آزادراه نیستیم، هر چند این اداره‌کل در خصوص راهداری تابستانی و زمستانی، کمک‌حال متولیان این آزادراه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در خصوص کیفیت این آزادراه اظهار کرد: متاسفانه با توجه به اینکه مطالعات دقیقی در خصوص ساختار زمین محل احداث آزادراه انجام نشده است، به همین خاطر شاهد به وجود آمدن نشست‌هایی در این آزادراه هستیم.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین مصوبه سفر رئیس‌جمهور به تبریز مقرر شد که این آزادراه از متولی‌گری بخش خصوصی خارج شده و به دولت واگذار شود، اضافه کرد: متاسفانه خزانه‌داری دولت با پرداخت هزینه وصول نشده متولیان آزادراه موافقت نکرد تا اینکه وزیر راه و شهرسازی طی هفته گذشته پیشنهاد جدیدی به رئیس‌جمهور ارائه داد تا سپرده‌های بانک ملی نزد دولت به عنوان مطالبات در نظر گرفته شده و امیدواریم تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: بنا داریم ۱۰ کیلومتر از آزادراه زنجان به تبریز را که وضعیت بغرنجی دارد، ترمیم کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436014

مهمترین اخبار ایران و جهان: