نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 20:51

تاکید رئیس جمهور جذب نیروهای بومی است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید رئیس جمهور جذب نیروهای بومی است؛ اما در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر مناطق کشور این دستور تحقق پیدا نمی‌کند و نیروهای بومی جذب نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسینعلی شهریاری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با بیان اینکه هفدهم مردادماه یادآور حماسه‌آفرینی آنانی است که بقای حقیقت را به بهای خود ترجیح دادند، اظهار کرد: تولید و نشر اطلاعات، چراغ پر فروغی را می‌ماند که راه بالندگی و پیشرفت را برای جامعه هموار و مهیا می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی یکی از مطالبات جدی مردم سیستان و بلوچستان را حل مشکل کمبود آب بیان کرد و گفت: با توجه‌ به مشکلات حقابه رودخانه هیرمند که مردم سیستان با مشکلات بسیاری در این زمینه دست‌وپنجه نرم می‌کنند، به طور جد این موضوع در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: اقداماتی از سوی دولت سیزدهم در این رابطه در دستور کار قرار دارد که موضوع حفر چاه در حرمک و انتقال آب از دریای عمان با هدف برطرف کردن این مشکل در حال انجام است.

شهریاری با اشاره به اینکه با کمبود برخی از داروها مواجه هستیم و تمامی این مسائل را به‌صورت مستند برای رئیس‌جمهور ارسال کرده‌ایم، گفت: حدود ۱۵ هزار داروخانه در کشور وجود دارد که نظارت بر آنها سخت است.

شهریاری طرح دارویار طرح خوبی است و با مدیریت درست و اقدام به‌موقع سازمان برنامه‌وبودجه می‌توان از مشکلات حوزه دارو عبور کرد.

وی در خصوص استخدام نیروهای بومی نیز بیان کرد: رئیس‌جمهور هر استانی که می‌رود دستور می‌دهد حتماً نیروهای بومی بگیرید؛ اما در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر مناطق کشور متأسفانه این دستور تحقق پیدا نمی‌کند و نیروهای بومی جذب نمی‌شوند.

رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خیرین سلامت نقش بسزایی در حوزه بهداشت و درمان ایفا می کنند، اغلب خیرین غیربومی هستند.

شهریاری گفت: برای چرخش نخبگان در استان تلاش می کنیم اما اینکه نخبگان را بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه مستقیم وارد عرصه اجرایی کنیم درست نیست زیرا بدون داشتن تجربه مدیریت نباید مسئولیتی را بر عهده آنان گذاشت چرا که تخصص و تبهر لازم را ندارند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ دخالتی در عزل و نصب‌ها ندارم.

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434714

مهمترین اخبار ایران و جهان: