نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 09:14

۹۰ درصد گندم نهاوند تحویل مراکز خرید شد

کارشناس امور زراعت جهاد کشاورزی نهاوند گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تا کنون ۹۰ درصد گندم برداشت‌شده تحویل مراکز خرید شده است.

زریتا سیفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد گندم نهاوند تحویل مراکز خرید شده است اظهار کرد: برداشت محصول گندم از اوایل تیرماه در سطح شهرستان آغاز شده که برای این منظور سه مرکز خرید در مراکز بخش‌های شهرستان مستقر شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است افزود: سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جاری ۱۸ هزار و ۸۰۰ هکتار بوده که ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

کارشناس امور زراعی جهاد کشاورزی نهاوند اضافه کرد: با توجه به بارش‌های خوبی که در نهاوند وجود داشت امسال شاهد افزایش محصول برداشتی در مقایسه با سال گذشته هستیم. 

وی گفت: با توجه به وجود سیلوهای مجهز و کارخانه آرد در این شهرستان قابلیت نگهداری تمام گند‌م‌های برداشت شده در نهاوند وجود دارد.

سیفی افزود: به منطور بهره‌وری بیشتر از محصول برداشتی، تلاش شده با ارائه آموزش‌های فنی به کشاورزان و به کار بردن  ماشین‌آلات مجهز و به روز کشاورزی میزان ریزش گندم هنگام برداشت به حداقل کاهش داشته باشد. 

وی تصریح کرد: پیش‌بینی برداشت گندم در سال جاری حدود ۷۵ هزار تن برآورد شده بود لذا میزان و روند برداشت از تحقق پیش‌بینی حکایت دارد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1408158

مهمترین اخبار ایران و جهان: