نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 17:52

پلمب 573 واحد مشاور املاک بدون مجوز در مشهد

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از پلمب 573 واحد مشاور املاک بدون مجوز در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، وحید داعی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی ۴۲۱۳ مورد بازرسی در مشهد انجام شده است. 

وی افزود: در این بازدیدها ۵۷۳ مورد بنگاه پلمپ و ۲۷۱۸ میلیون تومان جرایم تعزیراتی اخذ شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به گستردگی کلان شهر مشهد ۱۳۴۸۶ مشاور املاک مجاز فعال و ۷۸۲ بنگاه غیر مجاز شناسایی شده است.

۲۵۰۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز در کشور پلمب شد 

همچنین نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات از پلمب ۲۵۰۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز در کشور خبر داد.

علیرضا مهلی اظهار کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور با  دستور العمل  های ساماندهی مشاورین املاک، شناسایی خانه های خالی در کشور شروع بکار کرد.

وی ساماندهی مشاورین املاک را از مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی برشمرد و افزود: در حال حاضر ۱۷۴ هزار و ۳۷۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال است که اقدامات آنها بر قیمت و اجاره بهای مسکن بسیار تاثیرگذار است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات تاکید کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه گشت های مشترک این وزارتخانه توسط ادارات راه و شهرسازی در تهران و تمامی استان های کشور با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اماکن، اداره کل صمت، مقام قضایی و انتظامی استان آغاز شد که نتیجه آن بازید از ۳۰ هزار مشاور املاک بود.

مهلی افزود: با بازرسی های انجام شده ۲۵۰۰ بنگاه غیر مجاز در کشور پلمپ شد و برای بنگاه های متخلف معرفی شده به تعزیرات حکومتی نیز ۱۳۴ میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان جریمه صادر شد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات مطلوب صورت گرفته شاهد کاهش قابل توجه مسکن در استان های مختلف نظیر تهران،  شهرهای جدید پردیس و پرند و به تبع آن در استان های خراسان رضوی، خوزستان و فارس هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1440414

مهمترین اخبار ایران و جهان: