نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 16:30

جریان های افراطی و انحرافی مصیبت های جامعه هستند

رشت- این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام حسین (ع) یار واقعی می‌خواهد، گفت: جریان‌های افراطی و انحرافی مصیبت‌های جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین تسخیری امروز چهارشنبه در اجتماع بزرگ عزاداران حضرت علی اکبر (ع) هلال احمر گیلان در جوار مرقد فاطمه اخری (س) رشت، اظهار کرد: واکاوی جریان عاشورا و نهضت امام حسین علیه نیاز ضروری جامعه است.

وی به تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا پرداخت و افزود: فرصت طلب‌ها اولین گروهی بودند که در مقابل امام حسین علیه السلام صف آرایی کردند.

این کارشناس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مطامع دنیوی و دنیاپرستی راه عده‌ای را از امام حسین علیه السلام جدا کرد، گفت: مادی گرایی، دنیاپرستی ایجاد نفاق و شکاف بین مسلمانان واقعه عاشورا را پدید آورد.

حجت الاسلام تسخیری با بیان اینکه فرصت طلبان در همه دوران جولان می‌دهند، اضافه کرد: جناح پذیری و گرایش آفتاب پرستانه برخی افراد در موضوعات مختلف آفت امروز جامعه است.

وی با گریزی به شرایط ماقبل حادثه عاشورا و بیعت کوفیان با امام حسین علیه السلام، افزود: هزاران نفر به فرستاده حضرت امام حسین (ع) در کوفه دست یاری دادند اما وقتی چشم شأن به درهم و دینار خورد عهدشکنی کردند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه بسیاری از فرصت طلبان به دنبال مطامع اقتصادی و مالی هستند، گفت: فرصت طلبان وقتی پای پول، زر و زیور به میان باشد همه چیز را فراموش می‌کنند.

تسخیری با بیان اینکه تقابل جریان حق و باطل از ابتدای وجود بشریت تاکنون وجود داشته است، اضافه کرد: جبهه حق برای رسیدن به هدفش همه چیز را فدا می‌کند اما در مقابل جبهه باطل فقط دنبال منفعت شخصی و دنیوی است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) یار واقعی می‌خواهد، افزود: جبهه حق و امام حسین علیه السلام سینه زن، مرثیه خوان و مشکی پوش نمی‌خواهد بلکه یاری کننده می‌خواهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جریان‌های افراطی و انحرافی مصیبت‌های جامعه هستند، گفت: پیروی از مکتب حسین (ع) و عمل به آن از گریه کردن و سینه زنی مهم‌تر است.

تسخیری با بیان اینکه مزدوران گروه بعدی که در مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند، بیان کرد: مجبور شدگان گروه دیگری بودند که در کنار حب و محبتی که با امام حسین علیه داشتند اما به اجبار در مقابل به امام قرار گرفتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405958

مهمترین اخبار ایران و جهان: