نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 19:05

ناوگان‌هوایی و ریلی تقویت می شود/ارومیه رنگین‌کمان اقوام

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه گردشگری، توسعه و تقویت ناوگان هوایی و ریلی استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، یادآور شد: یکی از پیشران‌های توسعه هر کشوری توسعه گردشگری است و آذربایجان غربی به دلیل داشتن ۱۰ اقلیم، هم مرزی با ۳ کشور، داشتن ۱۷۰۰ میراث ملی و جهانی پر ظرفیت ترین استان برای توسعه گردشگری است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: به دنبال تقویت زیرساخت‌های گردشگری و احداث هتل‌های ۵ ستاره در ارومیه و چند شهر پرجمعیت استان هستیم.

معتمدیان افزود: آذربایجان غربی از نظر جمعیتی از تنوع و تکثر قومیتی بالایی برخوردار است و ارومیه به عنوان رنگین کمان اقوام و مذاهب در منطقه، معروف است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی شاهد حضور اقوام و ادیان برای صیانت از ارزش‌های انقلاب و حفاظت از مرزهای کشور بودیم، تصریح کرد: مناطقی که از نظر قومی تکثر دارند مورد توجه دشمن برای اختلاف افکنی هستند و دشمن برای این مناطق برنامه‌ریزی کرده است.

معتمدیان با اشاره به میزبانی باشکوه استان در اربعین سال گذشته خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین بار مرزهای آذربایجان غربی و کردستان برای تشرف زائران بازگشایی شد و شاهد استقبال و میهمان نوازی شهرهای سنی نشین از زائران اربعین بودیم که نماد و جلوه همدلی و همزبانی اقوام و ادیان است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال نیز میزبان بیش از ۵۰۰ هزار زائر در استان باشیم تا جلوه‌ای از وحدت و اتحاد را به نمایش بگذاریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432714

مهمترین اخبار ایران و جهان: