نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 18:37

«خبرنگاران» ارکان اصلی جهاد تبیین هستند

امام جمعه فردیس با بیان اینکه خبرگزاری فارس ازجمله رسانه‌های ارزشی کشور است، گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه رکن اصلی جهاد تبیین تلقی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، امام جمعه شهرستان فردیس، همزمان با روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری فارس ضمن تبریک روز خبرنگار، با بیان اینکه این خبرگزاری از جمله رسانه‌های ارزشی کشور تلقی می‌شود، گفت: در مسئله جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها مهمترین ارکان تبیین و روشن‌گری تلقی می‌شوند.

نقش روایت گری حضرت زینب در ماندگار شدن واقعه کربلا

وی در ادامه ضمن تسلیت ایام محرم و صفر به روایت گری حضرت زینب (س) از واقعه که کربلا اشاره کرد و افزود: اگر تبیین گری ایشان نبود کربلا و رشادت‌های صورت گرفته با تمام عظمت عقیم می‌ماند، فلذا کار خبر از همان ابتدا مطرح بوده است و اعتقاد قلبی ما انجام درست آن است.

جنگ بین‌المللی توسط رسانه‌ها 

وی با اشاره به اینکه امروز جنگ تمام عیار بین‌المللی به وسیله رسانه‌ها برقرار است، اضافه کرد: در این مرحله عملکرد درست و مثبت سربازان جنگ فرهنگی حائز اهمیت است. 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه متاسفانه رسانه‌ها در برخی مواقع موفق عمل نکردند، یادآورشد: امروز شاهدیم که با توجه به اینکه قدرت رسانه در سطح ملی درست درک و باور نشده است، سواد رسانه‌ای نیز مغفول مانده و مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

قدرت رسانه در سطح ملی به درستی باور نشده است از این رو سواد رسانه‌ای جدی گرفته نمی‌شود 

 

حسینی با بیان اینکه فهم شرایط و جنگ رسانه‌ها نیازمند سواد رسانه‌ای است، اضافه کرد: امروز سواد رسانه یک مهارت تلقی می‌شود که باید با آموزش جدی آن را به فن تبدیل کنیم. اه‍میت سواد به قدری بالا است که در تفسیر قرآن کریم نیز می‌توان به آن رسید.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید برای حضور در جنگ ترکیبی توانمند و مجهز باشند،‌ تصریح کرد: امروز شاهدیم سلامت اداری ما در معرض خطر جدی است، در این مسیر احیای کارگروه امر به معروف و نهی از منکر را با کمک رسانه‌ها آغاز کرده‌ایم. مسؤول فاسد خبرنگار چاپلوس و متملق تربیت می‌کند و از مطالبه گری و انتقاد دوری می‌کند.

اگر نتوانیم سیستم اداری را از فساد نجات دهیم، شاهد پرورش خبرنگارنمایان چاپلوس و تملق گو توسط مدیران فاسد خواهیم بود

 

امام جمعه فردیس بر اهمیت حفظ شانیت اصحاب رسانه تاکید کرد و افزود: برخی به بهانه‌های مختلف برای اصحاب رسانه هدیه‌های ریز و درشت تهیه می‌کنند، این عین توهین به رسانه است و به منزله نگاه ابزاری قلمداد می‌شود. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432758

مهمترین اخبار ایران و جهان: