نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 15:06

خواهر فلسطینی ام! استقامت کن/ خداوند تلاش هایت را می بیند

خواهر فلسطینی ام! قلب هایمان به شما نزدیک است ما را در کنار خودتان ببینید. دست هایتان که بالا رفت برای مبارزه مشت های ما را هم در کنارتان ببینید .

گروه زندگی _هانیه ناصری: ۲۲بهمن ماه بود.  مشعوف از حضور غرور آفرین ایرانیان در چهل و چهارمین جشن تولد انقلابی بودیم که ارزان به دست نیامده است. کنار همه دیدنی های آن جشن باشکوه، حضور کالسکه های رنگارنگ با کودکانی دوست داشتنی لذّت حضور را صدچندان می‌کرد. کالسکه‌هایی که در سرمای زمستان به همت مادرانی از جنس ایمان و گذشت ،وفاداری و غیرت و عاشقی و نجابت آمده بودند تا در مسیر خودسازی،حرکت و قیام با تمام قوا گام بردارند. مادرانی از مجموعه «نهضت مادری».

*مادرانه ای از دل مردم 

پیش تر از نهضت مادری شنیده ایم. یک مجموعه کاملاً  خودجوش و مردمی. مادرانی که قرار است سخنان رهبرشان را لبیک بگویند و برای حل بحران جمعی کاری کارستان کنند.  مسجد و محله محورند و براساس مواسات و همدلی، فعالیتشان را در راستای «الگوی سوم زن» و البته «جهاد تبیین» انجام می‌دهند. حدود دو سال است که فعالیتشان را آغاز کرده اند. در دوران کرونا،  نگرانی از آسیب‌های اجتماعی این مادران دغدغه مند را به این فکر انداخت که دور هم جمع شوند. در ابتدا فضای باز و پارک را نقطه آغاز کارشان قرار داده و کم‌کم بر طبق مبانی اسلام و سیره اهل‌بیت(ع) آن را گسترش داده و علمی‌تر کردند.

*نامه ای برای ظهور

و حالا در آستانه روز قدس، این جمع از مادران دغدغه مند، به نمایندگی از بانوان ایرانی نامه‌ای را خطاب به همه بانوان و مادران جهان اسلام نوشته‌اند. در این نامه که با هدف ارتباط و هم‌افزایی بیشتر به نگارش درآمده است به اهمیت نقش بانوان در رسیدن به تمدن اسلامی و زمینه‌سازی ظهور تأکید شده‌است. متن نامه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

خواهر فلسطینی ام! انسان، زن و مادر واژه های مشترک بین من و توست، خداوندی که چنین امر نموده که ما واسطه شویم برای تولید و تربیت یک نسل، قدرت باور و اراده نیز به ما داده است، قدرت ذهن و اراده ، قدرت تربیت، قدرت پرورش. همه دیدیم، که زنان قوی در طول تاریخ هم خود سرنوشت ساز بودند، هم نسلی قدرتمند پرورش دادند. واژه ی مشترک ما قدرت است بانو. ما می‌توانیم نسلی متوکل، قوی ، سازش ناپذیر با طاغوت پرورش دهیم که باعث آزادی و استقلال میهن و سرزمینمان شوند . و چه والا مقامی داریم که مسیر نسلی را می توانیم تغییر دهیم . «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَال تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَ عمَلونَ بَصیرٌ/پس همانگونه که فرمان یافته ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو به سوی خدا آمده اند )باید استقامت کنند(! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می دهید می‌بیند. « خداوند می‌بیند همه تلاش ها و استقامت هایتان را ....چه آرامشی! وقتی خدا ببیند تحمل سختی ها هم آسان می شود. اوج مبارزات مادران و زنان در ایران شاید به زمان انقلاب و جنگ تحمیلی برگردد اما ما همیشه در حال مبارزه هستیم و در حال آماده کردن سربازانی برای دفاع از آرمان های متعالی بشریت و دین. این مبارزه زن و مرد ندارد، چه بسا نقش زن به مراتب حساس تر باشد. جایی که مادر مبارز است، خانواده هم مبارزه است. جایی که مادر استقامت کند، فرزندان هم یاد می گیرند.

آشنای دیرینه و همیشگی من! نقطه اشتراک من و تو با مادرها و زنان یمنی، عراقی،سوری، لبنانی، بحرینی و هر آزاده بانویی در تمام جهان همین استقامت است. شما دشمن را با چشمانتان با روحتان با جسمتان درک کردید و می کنید، سنگ‌هایی که به سمتشان می‌زنید شاید به ظاهر ذره ای باشد در مقابل شیطان بزرگ اما آنها از همین سنگها و حرکتها نیز می ترسند و هراس دارند . و این سنگ زدن هاست که چراغ مبارزه را روشن نگه می دارد.قلب هایمان به شما نزدیک است ما را در کنار خودتان ببینید. دست هایتان که بالا رفت برای مبارزه مشت های ما را هم در کنارتان ببینید . ما پیروزی در مقابل دشمن را در کلمه ی اتحاد یافتیم که به رهبری یک پیر فرزانه و در ادامه رهرو یک رهبر عالم بودن این انقلاب ما را تضمین کرد. نظام سلطه با درک نقش رهبری زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، از استمرار همین جایگاه متعالی زنان در گام دوم انقلاب به واهمه افتاده، لذا تلاش می کنند تا زنان مسلمان در اقصی نقاط دنیا را به بی حیایی کشانده و آنها را ابزار لذت جویی مردان قرار داده تا آنها را از بستر انسان سازی دورکنند. رسالت کنونی ما در عصر حاضر، جهادی مادرانه برای خانواده، جامعه و امت مسلمان است، که ما زنان و مادران ایرانی را به نهضت واحده ای تبدیل کرده تا با سلاح عاطفه و آگاهی و همدلی، در مسیر انقلابی اسلامی بایستیم. ما پرچم قیام را از خانه و مسجد و محله مان بالا بردیم و با یاری همه زنان مسلمان جهان، امید داریم پرچم را به دست مهدی موعود، عدالت گستر جهان بدهیم. «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی األَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ﴿۵﴾ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم!» آرزوی پیروزی برای شما مادران فلسطین، یمن، عراق، لبنان، بحرین و سایر مادران مسلمان، آرزوی پیروزی همه امت اسلامی و ستمدیده بر طاغوت و شیطان اکبر است. آرزوی ما برای شما رسیدن به ید واحده ایست که مبارزاتتان را محکم تر و مؤثرتر کند و در این مسیر ما هم با شما هستیم.امیدواریم به روزی که همه این رنج‌ها و ستم‌ها تمام می‌شود و به ثمره مجاهدت ها و خون‌های مادران شهید، وارثان روی زمین خواهیم شد.

خواهران و دعاگویان شما درنهضت مادری در جمهوری اسلامی ایران»

*بانوان جهان اسلام!ما منتظریم

نهضت مادری قصد دارد با ایجاد پلی ارتباطی تجربیات  بانوان ایرانی را از انقلاب اسلامی به  بانوان جهان اسلام منتقل کند و از آنان انتظار دارد که پاسخ این نامه را بدهند.

[email protected]:ایمیل

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1148114

مهمترین اخبار ایران و جهان: