نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 14:08

جابجایی 91 هزار مسافر در طرح نوروزی خراسان جنوبی

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در طرح نوروزی امسال ۹۱ هزار و ۳۳۱ نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حاجی‌صفری، معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹۱هزار و ۳۳۱ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان در اجرای طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ جابجا شدند.

وی افزود: این جابجائی  از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته و همزمان با آغاز طرح نوروزی تا ۱۵ فروردین ماه امسال  با انجام ۹ هزار و ۰۱۸ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان جنوبی انجام شد.

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: نسبت‌ جابجایی مسافران در طرح نوروزی ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب سفر انجام شده ۷.۲ درصد افزایش  داشته اما تعداد مسافر جابجا شده ۳ درصد کاهش یافته است.

 حاجی صفری یادآور شد: بیشترین سهم جابجایی مسافر در روز ۲۴ اسفند ماه با  ۶ هزار ۴۳۵ مسافر و کمترین میزان مسافر جابجا شده مربوط به روز یکم فروردین ماه با هزار و ۷۸۴ مسافر بوده است و عمده مقاصد سفر نیز به ترتیب استان های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی امسال ۴۲ هزار و ۷۱۶ مسافر با ۳ هزار ۷۴۶ دستگاه ناوگان وارد خراسان جنوبی شده اند که نسبت به مدت مشابه سال سال گذشته  ۲.۱  درصد ناوگان ورودی به استان افزایش داشته و ۶.۲  درصد مسافر ورودی به خراسان جنوبی کاهش یافت.

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: اکنون هزار و ۴۶۳ نفر راننده در بخش مسافربری استان شاغل هستند.

حاجی صفری اظهار کرد: ۲۶۸ دستگاه سواری کرایه، ۲۱۶ دستگاه مینی بوس و  ۲۷۹  دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافران از مبدأ ۱۵ پایانه حمل و نقل عمومی و خصوصی در خراسان جنوبی را انجام می دهند.

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: از شروع طرح نوروزی سال جاری سامانه فهرست انتظار مسافران برای متقاضیان سفر با ناوگان اتوبوسی فراهم شده که به محض باز شدن فهرست توسط هر یک از شرکت های حمل و نقل مسافر مبدا تقاضای سفر، اطلاع رسانی به مسافر از طریق پیامک انجام می شود.

حاجی صفری ادامه داد:  نظارت بر عملکرد شرکت ها، ناوگان اعزامی و رانندگان از آغازین روزهای طرح نوروزی در طول مدت اجرای طرح در پایانه های مسافری و محورهای مواصلاتی استان با حضور کارشناسان حمل و نقل این اداره کل انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ، مسافران گرامی می توانند از طریق Qr-code مندرج بر روی بلیت های صادره توسط شرکت های حمل و نقل، ضمن اتصال به سامانه ۱۴۱ نسبت به ثبت شکایات، پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود در خصوص نحوه ارائه خدمات به آنها اقدام کنند.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1139614

مهمترین اخبار ایران و جهان: