نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 08:26

رتبه دوم هیئت ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی در کشور

بیرجند_ سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از کسب رتبه دوم کشور توسط هیأت ورزش‌های همگانی استان در حوزه مشارکت سازمان‌ها در مسابقات ورزشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه رقابت‌های ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان برگزار و از تیم‌های برتر، دست‌اندرکاران و خبرنگاران فعال در این حوزه تجلیل شد.

محسن قطبی تصریح کرد: بر اساس ماده ۵ دستورالعمل توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزشی، دستگاه‌های اجرایی مجاز به هزینه‌کرد یک درصد اعتبارات خود در این خصوص هستند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: ۳۰ درصد حاصل از یک درصد اعتبارات سازمان‌های دولتی و عمومی به توسعه ورزشی مدارس، ۳۰ درصد به ورزش و جوانان و ۴۰ درصد هم برای فعالیت‌های ورزشی همه همگانی و زیرساخت‌های آن سازمان اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: موتور محرکه هر سازمانی را می‌توان نیروی انسانی آن دانست لذا هرچه‌قدر به فعالیت تربیت‌بدنی و نشاط اجتماعی کارکنان توجه شود، در عملکرد و بهره‌وری نهادهای دولتی و عمومی نقش اساسی خواهد داشت.

قطبی با اشاره به کسب رتبه دوم هیئت ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی در حوزه مشارکت سازمان‌ها در مسابقات ورزشی کارکنان و دستگاه‌های اجرایی متذکر شد: امسال برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی متعددی در شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در ارتباط با فعالیت‌های ورزشی و برنامه‌های همگانی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان نظر حمایتی و همراهی دارد.

کاظم چراغ‌بیرجندی، رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی در این مراسم اظهار داشت: سازمان‌هایی موفق همیشه به دنبال توسعه پایدار، مدیریت صحیح، برنامه‌ریزی درست، استفاده از فناوری مناسب و به‌کارگیری نیروی انسانی پویا و کارآمد هستند.

به گفت: مهم‌ترین اثربخشی و کارایی نیروهای انسانی سازمان‌های دولتی و عمومی در وهله سلامت جسمانی و روانی کارمندان آن دستگاه و نهاد است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی هم در این مراسم با اشاره به نتایج تحقیقات علمی و دانشگاهی در حوزه ورزش گفت: هر سازمانی که به مؤلفه‌های پویایی و نشاط کارکنان خود توجه بیشتری داشته در حوزه بهره‌وری و تولیداتی از رشد و ارتقا محسوسی برخوردار بوده است.

چراغ بیرجندی افزود: در توسعه و ترویج ورزش همگانی و سلامتی جسمی و روحی جامعه باید همه سازمان‌ها و نهادی‌های دولتی و اجتماعی همراهی، مشارکت و برنامه‌ریزی مدنی داشته باشند.

وی سفارش کرد: استانداری خراسان‌جنوبی و ادارات دولتی و عمومی نسبت به بکارگیری کارشناس ارشد ورزشی و به عنوان مسئول تربیت بدنی آن سازمان اقدام کنند و از یک درصد اعتبار خود در توسعه فعالیت‌های ورزشی و زیرساختی استفاده کنند و در پایان سال نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رقابت ۱۴۰۰ ورزشکار

مسئول پیگیری معاونت توسعه ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در باره این دوره از این رقابت‌ها اظهار کرد: مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان با مشارکت ۴۲ سازمان هزار و ۴۰۰ ورزشکار خانم و آقا در هفت رشته ورزشی به رقابت پرداختند.

وی گفت: آموزش و پرورش خراسان جنوبی، و دستگاه ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان دستگاه‌های برتر در سومین دوره مسابقات ورزشی کارکنان های اجرایی خراسان جنوبی معرفی و تجلیل شدند.

در این مراسم از تیم‌ها و سازمان‌های برتر و برگزار کنندگان این رقابت‌ها تجلیل شد.

همچنین از حسین قربانی خبرنگار مهر برای پوشش برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158758

مهمترین اخبار ایران و جهان: