نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 15:47

ضرب و شتم آمران به معروف غیرقابل قبول است/ مسوولان ارتباط خود را با مردم بیشتر کنند

خطیب جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه کسی نباید جرات کند به امران به معروف و ناهیان از منکر که تذکر لسانی می‌دهند، بی احترامی کند، گفت: البته ما به آمران به معروف توصیه کرده‌ایم باید ملایم و منطقی و بدون پرخاشگری تذکر لسانی بدهند، اما طرف مقابل هم نباید جرات کند که آمران به معروف را مورد ضرب و شتم قرار بدهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دشمن این است که روح ناامیدی را در جامعه تزریق کند ، ریشه و اساس تسلیم شدن، ناامیدی است، اظهار کرد: اما در مقابل هستند کسانی که تسلیم نمی‌شوند و علت آن امید است، زیرا کسی که امید داشته باشد تسلیم نمی‌شود و مقاومت می‌کند.

وی افزود: مبارزه وسیعی که نظام سلطه با ملت ما دنبال کرده و آن را شدت بیشتری دنبال می‌کند، این است که مردم را ناامید کند.

خطیب جمعه خرم‌آباد، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های دمیدن امید به مردم خدمت است. ارتباط با مردم سبب امید و نشاط می‌شود و مردم را در صحنه علیه نظام سلطه حفظ می‌کند.

امام جمعه خرم‌آباد، تاکید کرد: مدیر و مسوولی که با مردم ارتباط ندارد به امید مردم ضربه می‌زند، برخی از عناصر زحمت کش استان به جز چند ساعت تمام وجود خود را صرف خدمت به مردم کرده‌اند، اما نیاز است ارتباطات بیشتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه مردم باید احساس کنند همه مسوولان متعلق به مردم و خیرخواه آنان هستند، گفت: دستگاه بازرسی دقت کند مسوولانی که با تاخیر به اداره مراجعه می‌کنند، در محل خدمت سکونت ندارند و در تعطیلات محل خدمت را ترک می‌کنند از جنس مردم نیستند. این مدیر نمی‌تواند خیر خواه مردم باشد.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت سیزدهم در مواردی مانند مبارزه با کرونا، ایجاد مسکن، رفع تعطیلی کارخانه‌های نیمه تعطیل و اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ قابل تقدیر است، بیان کرد: اما گرانی موجب اذیت و آزار مردم است و باید در سطح کلان برنامه علمی و عملیاتی برای کنترل تورم و رشد تولید دیده شود.

خطیب جمعه خرم‌آباد گفت: ما در تولید خودرو، فولاد و لوازم خانگی رشد داشته‌ایم، اما این رشد منجر به مهار تورم و کنترل گرانی نشده است.

وی تاکید کرد: نمی‌شود هم رشد داشته باشیم هم گرانی کالا، مسوولان به این پرسش پاسخ دهند.

شاهرخی اظهار کرد: البته این مشکل کشوری است، اما در استان ما با توجه به نرخ بالای بیکاری مردم در رنج بیشتری هستند.

خطیب جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه چادر و پوشش امر شرعی است، گفت: البته دشمن از حجاب برای مقاصد سیاسی خود استفاده می‌کند و در محاسباتی که دارد این موضوع مطرح است که برای حاکمیت بر کشورهای اسلامی باید پوشش را بردارند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه نمایش زنان برهنه در ویترین فروشگاه برای تبلیغ کالا، عرضه زنان در فروشگاه‌ها برای مردم بوالهوس و در سواحل برای ارز آوری، جریان دارد، خاطرنشان کرد: دشمن در میان مسلمانان به دنبال این است که به تدریج به سمتی بروند که همین روسری را از آنها بگیرد، در حالی که انقلاب اسلامی با دویست هزار شهید و هزاران جانباز و آزاده برای پیاده کردن احکام اسلامی اتفاق افتاد و اسناد بالادستی، آیین نامه‌ها و قوانین عادی نیز در همین راستا است.

شاهرخی گفت: برای بیش از ۲۰ دستگاه اجرایی و فرهنگی وظایفی در حوزه حجاب تعیین شده است و باید نشست‌های معرفتی، بصیرتی و دینی را توسعه و ترویج دهند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از کار هم مربوط به قوه قضاییه، فرمانده انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی و اماکن است.

امام جمعه خرم‌آباد تاکید کرد: در تقابل با حرکت دشمن نیازمند بازنگری هستیم، نکته دیگر اینکه تهیه و توزیع لباس‌های مناسب برای بانوان محجبه در دستور کار قرار بگیرد، وزارت ارشاد و دستگاه‌ها در این عرصه ورود و خلا را پر کنند.

شاهرخی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت مکان‌های مختلفی برای پذیرایی از سوی اماکن و اتحادیه‌های صنفی صادر شده است، بیان کرد: اما شاهد هستیم که این اماکن به محلی برای معاشرت و اختلاط‌های حرام و از طرفی آسیب دختران کم سن و سال تبدیل شده است، برای رفع این مشکل باید مجموعه‌ای از کارهای ایجابی و سلبی اتفاق بیفتد.

 وی از گسترش بی حد و حصر آرایشگاه‌های زنانه نیز انتقاد کرد و گفت: تعداد آرایشگاه‌های زنانه در برخی شهرها به حدی زیاد شده که احساس می‌کنی به شهر آرایشگاه زنانه وارد شده‌ای، در این آرایشگاه شاهد ترویج برخی آدابی هستیم که تخریب فرهنگ و ایرانی اسلامی است.

 خطیب جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه کسی نباید جرات کند به امران به معروف و ناهیان از منکر که تذکر لسانی می‌دهند، بی احترامی کند، خاطر نشان کرد: البته ما توصیه کرده‌ایم آمران به معروف باید ملایم و منطقی و بدون پرخاشگری تذکر لسانی بدهند، اما طرف مقابل هم نباید جرات کند که آمران به معروف را مورد ضرب و شتم قرار بدهد.

شاهرخی تاکید کرد: دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی باید به وظایف خود عمل کنند، زیرا بی حرمتی به آمران به معروف غیر قابل قبول است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1133658

مهمترین اخبار ایران و جهان: