نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 16:48

۶۰۸ هزار مسافر نوروزی در ساری اقامت کردند

ساری- فرماندار ساری شمار مسافران مقیم نوروزی در شهرستان را بیش از ۶۰۸ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ۴۳۶ هزار نفر در مراکز رسمی اقامت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نوبخت عصر شنبه در بازدید از مراکز اسکان نوروزی فرهنگیان در شهرستان با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۸ هزار و ۴۰۴ نفر تاکنون در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری اسکان داشته‌اند افزود: از این تعداد ۴۳۶ هزار و ۹۱۸ مسافر در اقامتگاه‌های رسمی، ۱۵۰ هزار و ۷۴۹ مسافر در اقامتگاه‌های غیر رسمی و ۲۰ هزار و ۷۷۷ هزار نفر مسافر در اقامتگاه‌های اضطراری اقامت داشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: ۳ پایگاه امداد و نجات هلال احمر شهرستان ساری در شهر فرح آباد، شهر کیاسر و بخش دودانگه به صورت شبانه روزی با استقرار ۲۵۵ نیروی امدادگر و سه دستگاه خودرو آمبولانس، یک دستگاه خودرو ست نجات و یک دستگاه خودرو کمک دار آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی است.

نوبخت به رشد ۳۵ درصدی آمار بازدید مسافران از اماکن تاریخی، گردشگری، فرهنگی و توریستی شهرستان ساری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: با آغاز سفرهای نوروزی از تاریخ ۱۵ اسفندماه تا ۱۱ فروردین ماه سال جاری ۱۲ هزار و ۲۴۳ بازدید از اماکن مذکور به ثبت رسیده است و روند بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری همچنان ادامه دارد.

فرماندار مرکز مازندران با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶۷ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین راهی در شهرستان ساری به ثبت رسیده است افزود: طرح ویژه نظارت نوروزی در جهت آسایش و رفاه مسافران و میهمانان نوروزی از آغاز طرح نوروزی شروع به کار کرده است و با نظارت شبانه روزی بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی و اقامتی در جهت رضایتمندی مسافران تلاش می‌کنند.

وی در پایان همدلی، همراهی و همپوشانی را رمز موفقیت اعضای ستاد تسهیلات خدمات سفر در شهرستان ساری دانست و افزود: تا پایان سفرهای نوروزی تمامی اعضای ستاد تسهیلات خدمات سفر د ر حوزه‌های مختلف آماده ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی می‌باشند و با برگزاری جلسات کارگروه زیارت و روز طبیعت نیز تمهیدات لازم برای بازگشت بی دغدغه مسافران و بازگشایی مدارس انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1121314

مهمترین اخبار ایران و جهان: