نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 17:14

زندگی در کردستان «گران» است/مردم کردستان سزاوار بهترین خدمت‌ها هستند

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان گفت: کردستان جز استان‌هایی است که زندگی در آن گران است و از سوی دیگر، معیشت مردم به دلیل مشکل بیکاری و نبود شغل پایدار با مشکل مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد میمنت‌آبادی در دیدار نوروزی شورای راهبردی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان با نماینده ولی فقیه در استان، تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن را تبریک گفت و اظهار کرد: 12 فروردین سالروز حماسه تاریخی و به یادماندی و نماد شعور و شناخت همه دلیرمردان و شیرزنانی است که انقلاب اسلامی را رقم زدند و با خون خود درخت تناوری را آبیاری کردند که جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: دفتر نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها همواره مامن و ماوا و دلگرمی برای نیروهای انقلاب و نیروهای دلسوز نظام بوده است.

وی با بیان اینکه امسال از سوی کشتی‌بان قدرتمند و تیزبین انقلاب اسلامی با عنوان سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری شده است، گفت: وقتی فلسفه نام‌گذاری سال‌ها را طی 10 سال اخیر بررسی می‌کنیم می‌بینیم محور و مبنای اصلی آن بر پایه اقتصاد و تولید بوده است.

میمنت‌آبادی اذعان داشت: مردم کردستان نقش مهمی در گذر از پیچ‌های تاریخی کشور داشته و در پیچ و خم‌های تاریخ کشور به ویژه تاریخ انقلاب اسلامی موجودیت‌های خاصی را از خود نشان داده‌اند که سرمنشاء به هم ریختن معادلات دشمنان و در مسیر به حق کشور و ملت بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اضافه کرد: برای مثال در انتخابات 12 فرودین سال 58 میانگین متوسط رای مردم خیلی از شهرهای کردستان به جمهوری اسلامی از استان‌های دیگر بیشتر بوده است.

میمنت‌آبادی افزود: مردم کردستان در پیچ‌های مختلف تاریخی نظام و برهه‌های حساس حضوری چشمگیر و تاثیرگذار داشته‌اند.

وی بیان داشت: مردم این استان در طول 8 سال جنگ تحمیلی در کنار رزمندگانی که از سایر استان‌های کشور برای دفاع به این خطه آمده بودند به دشمنان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک وطن را تصرف کنند.

میمنت‌آبادی عنوان کرد: مردم کردستان با پایمردی‌های زیادی و ایثار جان از مرزهای کشور در این خطه دفاع کرده‌اند لذا مردم این استان سزاوار بهترین خدمت‌ها هستند و حق دارند از امکانات و زیرساخت‌های رفاهی مناسب برخوردار باشند.

زندگی در کردستان گران است

این فعال سیاسی انقلابی به پایین‌بودن میانگن سرانه درآمد مردم کردستان نسبت به سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: کردستان جز استان‌هایی است که زندگی در آن گران بوده و از سوی دیگر هم معیشت به دلیل مشکل بیکاری و نبود شغل پایدار با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه کردستان به دلیل درگیری مستقیم با دشمنان در جنگ تحمیلی از کاروان توسعه و سازندگی که در سایر نقاط کشور اتفاق افتاد بهره‌مند نشد، اضافه کرد: شرایط اقتصادی مردم به دلیل نبود بنگاه‌های اقتصادی بزرگ مناسب نیست و زندگی اکثر مردم متکی به کشاورزی و دامداری است و سهم زیادی در بخش صنعت هم نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اضافه کرد: باید با عزم جهادی و تلاش مضاعف استراتژی ترسیم شده نظام در کردستان عملیاتی شود.

میمنت‌آبادی افزود: شرایطی که چند ماه گذشته در کشور به واسطه هجمه گسترده دشمان اتفاق افتاد مقداری مسیر برخورد مهار تورم را برای سیستم حاکمیتی محدود کرد که درخواست ما به عنوان اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب این است که مسئولان جدیت بیشتری در زمینه برخورد با متخلفین حوزه تورم داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر رونق تولید در کردستان شکل بگیرد خیلی از مشکلات و آسیب‌هایی که امروز گریبان جمعیت این استان را گرفته و سرمنشا آن بیکاری است، رفع خواهد شد.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صداهایی که به عنوان مخالف در اغتشاشات اخیر بلند شد ناشی از مشکلات اقتصادی بود، گفت: اگر در حوزه رونق تولید یک تلاش جهادی و عزم اساسی صورت بگیرد بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی در پایان اذعان کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عزمی جز همکاری و درکاب‌بودن دولت ندارد، دولتمردان به هر شکلی احساس می‌کنند این شورا می‌تواند کمکی به رفع مشکلات داشته و راهگشا باشد، با تمام وجود انجام وظیفه خواهیم کرد.

 انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1116614

مهمترین اخبار ایران و جهان: