نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 14:06

مشوق‌های جوانی جمعیت برای کارگران چگونه اجرا می‌شود؟

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با اجرای مشوق های جوانی جمعیت گفت: برخی از کارخانه‌ها و شرکت‌ها در توجه به اجرای قانون جوانی جمعیت پیشتاز بوده‌اند و همچنین قرارگاهی در همین رابطه، چندماهی است که در وزارتخانه تشکیل شده است.

محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس با اشاره به جزئیات اجرای قانون جوانی جمعیت در کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، اظهار کرد: برخی از کارخانه‌ها و شرکت‌ها در توجه به اجرای قانون جوانی جمعیت پیشتاز بوده‌اند و حتی در استان‌ها می‌بینیم برخی از کارفرمایان حتی چندین برابر از قانون جوانی جمعیت جلوتر هستند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در جمع‌بندی‌های راهبردی به این نتیجه رسیدیم تا تمرکز خود را روی کارفرمایان بگذاریم، در واقع در میان 14میلیون جامعه کارگری اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و باید به سمت الگوسازی از این روش‌ها حرکت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اگر قوانین و مقررات جوانی جمعیت  را گفتمان سازی کنیم،اتفاق ویژه ای در حوزه فرهنگ کار، اجتماعی و آسیب های اجتماعی و جوانی جمعیت در سال جدید به وقوع خواهد پیوست.

وی با اشاره به اقدامات وزارت کار و رفاه اجتماعی در توجه به قانون جوانی جمعیت، گفت: قرارگاه جوانی جمعیت چندماهی است که در وزارتخانه شکل گرفته است، این قرارگاه قرار است روی مسئله خدمات و اقدامات مورد نیاز جوانی جمعیت تمرکز کند.

چکشیان درباره چگونگی اجرای قانون جوانی جمعیت در کارخانه‌ها، توضیح داد: علی رغم اینکه قانون جوانی جمعیت تصویب و ابلاغ شده اما برخی از کارفرمایان سیاست های افزایش جمعیت را در پیش گرفته و برخی دیگر خلاف این قاعده عمل می کنند. تلاش می‌کنیم تا به کمک قوانین کار، مشوق‌های کارگران را دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: اتفاقات ویژه ای در حوزه کار می‌افتد و خوشبختانه اکثر کارفرمایان سیاست‌های جمعیتی را دنبال می‌کنند،  عده‌  قلیلی وجود دارند، آن هم به سبب مسائل اقتصادی که همراهی نکرده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ابلاغ بخشنامه اجرایی قانون جوانی جمعیت به کارخانه‌ها، ابراز کرد: بخشنامه قانون جوانی جمعیت را به سازمان های تابعه ابلاغ و برخی از بندهای قانون به کارخانجات ارسال شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175858

مهمترین اخبار ایران و جهان: