نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 13:15

البرزی‌ها از اتراق در نزدیکی رودخانه‌ها بپرهیزند

کرج- سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: مردم استان در روز طبیعت علاوه بر مراقبت از طبیعت در حد امکان از اتراق در نزدیکی رودخانه‌ها بپرهیزند.

اصغر بیات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیش رو بودن سیزدهم فروردین روز طبیعت اظهار کرد: مردم استان در تفرج‌های روز طبیعت، علاوه بر توجه به توصیه‌های کارشناسان به استفاده صحیح و مراقبت از طبیعت توجه لازم و کافی داشته باشند و در حد امکان از اتراق در نزدیکی رودخانه‌ها بپرهیزند.

وی بیان کرد: تیم‌های گشت منابع طبیعی استان البرز از روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ با توجه به آغاز ایام تعطیلات، مشغول خدمت‌رسانی به دوستداران طبیعت و همچنین گشت و پایش دقیق اراضی ملی هستند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: اگر افرادی ناچار به افروختن آتش هستند، از زغال آماده استفاده کنند و به شاخه و برگ درختان آسیب نزنند. ایشان همچنین تصریح نمود: شهروندان در صورت استفاده از سیگار در مسیر طبیعت، از رها کردن ته سیگار در طبیعت خودداری کنند زیرا موجب آتش سوزی پوشش گیاهی می‌شود که خاموش کردن آن کاری دشوار است.

وی ادامه داد: طبیعت‌گردان در صورت امکان وسایل مهار آتش همراه داشته باشند و در صورت مواجهه با آتشی که خاموش کردن آن در توانشان نیست، از طریق شماره‌های ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ به عوامل یگان حفاظت مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اطلاع‌رسانی کنند.

بیات تصریح کرد: شهروندان در صورت استفاده از آتش در طبیعت، در پایان کار، آن را با آب و خاک خاموش و از خاموشی کامل آن اطمینان حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اشخاصی آتش را روشن بگذارند و منجر به آتش سوزی شوند، بنا بر قانون پیگیری و مجازات خواهند شد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز متذکر شد: مردم استان البرز نسبت به گذشته آشنایی بیشتری با مراقبت از طبیعت دارند و شواهد موجود به ویژه کاهش آمار تصرفات و آسیب رساندن به طبیعت در قالب قاچاق چوب و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی ملی، نشان از همراهی آنها با منابع طبیعی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119158

مهمترین اخبار ایران و جهان: