نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 20:41

تنش آبی ۳۰۰۰ روستای کشور در دولت سیزدهم برطرف شد

گنبدکاووس- مشاور وزیر و رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی وزارت نیرو با بیان این که رویکرد دولت در حوزه آب جهادی است، گفت: در دو سال گذشته تأمین کمی و کیفی آب شرب سه هزار روستای کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم جعفرزاده، عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای نوار مرزی گنبدکاووس اظهارکرد: ۱۵ روستای گنبدکاووس تنش آبی جدی دارند که با پنج تانکر آبرسانی به روستاهای نوار مرزی انجام می‌شود و تا یک ماه آینده سه تانکر جدید به ناوگان آبرسانی گنبدکاووس اضافه خواهد شد.

مشاور وزیر نیرو و رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی وزارت نیرو افزود: رویکرد دولت سیزدهم در حوزه آبرسانی روستایی جهادی است و در دو سال گذشته تأمین کمی و کیفی آب شرب سه هزار روستا انجام شده است.

وی افزود: این طرح در ۴۳٠ روستای استان گلستان با اعتبار ۶٠٠ میلیارد تومان در حال انجام است.

جعفرزاده گفت: فازهای پنج و ۶ مجتمع آبرسانی فجر نوار مرزی در حوزه محرومیت زدایی دیده شده اما اعتبار آن کم بوده است لذا در قرارداد جدید جهاد آبرسانی که بین قرارگاه امام حسن (ع) و وزارت نیرو در حال تبادل است این فازها با اعتبار ۷٠٠ میلیارد تومان جز اولویت‌های وزارت نیرو قرار گرفت.

مشاور وزیر نیرو و رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی وزارت نیرو بیان کرد: در راستای اجرای طرح آب شیرین کن شهر کرند به لحاظ تأمین آب مشکل نداریم اما باید سنجش اقتصادی اولیه آن انجام شود لذا هفته آینده جلسه مشترک در وزارت نیرو برگزار خواهد شد تا راهکارهای تأمین مالی آن بررسی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186814

مهمترین اخبار ایران و جهان: