نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 21:18

انجام ۵ هزار نمونه برداری از آب شرب در خراسان‌شمالی

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی از انجام ۵ هزار و ۱۰۰ نمونه برداری از آب شرب استان طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز رضا سلیمی، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام انجام ۵ هزار و ۱۰۰ نمونه برداری از آب شرب در سطح استان، اظهارکرد: ۱۹ آزمایشگاه شامل ۹ آزمایشگاه میکروبیولوژی، ۶ آزمایشگاه بیولوژی، ۳ آزمایشگاه شیمیایی و یک آزمایشگاه ریزآلاینده در سطح استان وجود دارد که بیش از ۵۰ پارامتر کیفی آب آشامیدنی را اندازه گیری می‌کنند.

وی گفت: به منظور اطمینان از سلامت آب آشامیدنی مشترکین در سال گذشته ۵ هزار و ۱۰۰ نمونه آب از منابع تولید، مخازن ذخیره و شبکه‌های توزیع در ۲۴ شهر و ۷۱۲ روستای تحت پوشش استان مورد بررسی و آزمون‌های کیفی قرار گرفته‌اند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی با اشاره به اهمیت آزمایش‌ها جهت اطمینان از سلامت آب آشامیدنی افزود: در سال گذشته بیش از ۳۷۲ هزار آزمایش کلرسنجی در مناطق شهری روستاهای استان انجام شده است.

سلیمی خاطر نشان کرد: تعداد سامانه‌های گند زدایی در سطح استان ۳۶۷ عدد است که وظیفه گندزدایی آب آشامیدنی با هدف از بین بـردن عوامل میکروبی بیماری‌زا، کنترل میکروارگانیسم‌های مزاحم وآلودگی‌های ثانویه را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: در راستای اجرای برنامه ایمنی آب نیز که در جهت ارتقاء کیفیت و کمیت آب است این مرکز موفق به دریافت گواهینامه ملی برنامه ایمنی برای شهر بجنورد از مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت گردید و علاوه بر آن اجرای این برنامه در سه شهر بجنورد، شیروان و حصار گرمخان و برخی مجتمع‌های روستایی استان هم اکنون نیز در حال اجرا است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی در پایان افزود: با توجه به آزمایشاتی که به صورت مستمر و روزانه در آزمایشگاه‌های مجهز و پیشرفته شرکت آب و فاضلاب انجام و تمام پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، میکروبی و ریزآلاینده ها کنترل می‌شوند شهروندان عزیز می توانند بدون دغدغه از آب آشامیدنی استفاده نمایند.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1146358

مهمترین اخبار ایران و جهان: