نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 13:51

تقدیر امام جمعه سنندج از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس/ رعایت حجاب یک تکلیف دینی است

امام جمعه سنندج با قدردانی از حضور باشکوه مردم در راهیمایی روز قدس، گفت: افول و نابودی اسرائیل نزدیک است و حضور مسلمانان در راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین امیدبخش و از سوی دیگر خشم دشمنان اسلام و حامیان رژیم صهیونیستی را بر می‌انگیزد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: امروز مردم ایران اسلامی همزمان با مسلمانان سراسر جهان فریاد آزادی قدس شریف و فلسطین مظلوم را سر دادند.

وی تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس نمود وحدت بین ملت ایران برای دفاع از مظلومیت ملت اشغالی فلسطین به دست رژیم کودک‌کش اسرائیل است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امروز مردم و مسوولان استان کردستان در شهرهای مختلف با شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس نشان دادند که حامی و غمخوار ملت مظلوم فلسطین بوده و در مسیر دفاع از ارزش‌های اسلام و اعتقادات دینی ثابت قدم هستند.

نابودی اسرائیل نزدیک است

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل از کُردها می‌ترسد چرا که این قوم ایرانی در آزادسازی و حمایت از فلسطینیان همواره پیشگام بوده‌اند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه افول و نابودی اسرائیل نزدیک است، گفت: حضور مسلمانان در کشورهای مختلف جهان در راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین امیدبخش و از سوی دیگر خشم دشمنان اسلام و حامیان رژیم صهیونیستی را بر می‌انگیزد.

امام‌ جمعه سنندج وحدت و یکدلی مسلمانان را کارسازترین ابزار و موجب ترس دشمنان خواند و گفت: اتحاد، همبستگی شیعه و سنی امروز بیش از هر زمانی نمود پیدا کرده و همین پیوند ناگسستنی بین مسلمانان دشمن را خار و ذلیل و زمان افول آنان را نزدیک کرده است.

امام جمعه سنندج در ادامه با تبریک دهه ارتش گفت: ارتش در زمان جنگ تحمیلی با ایثار و فداکاری تمام از ناموس، حیثیت و کیان کشور دفاع و در برابر 55 کشور که جنگ نابرابر را به سرکردگی آمریکا به کشور ایران تحمیل کرده بودند ایستادگی کرد.

رعایت حجاب تکلیف دینی است

وی گریزی هم به وضعیت حجاب و عفاف از دیدگاه دین اسلام و ضرورت آن زد و عنوان کرد: رعایت حجاب و عفاف نه یک دستور حکومتی بلکه یک واجب دینی است و رعایت آن بر هر انسان مسلمانی ضرورت دارد.

امام‌ جمعه سنندج عنوان کرد: بی‌حجابی، بدپوششی و مسائل که امروز برخی آن را کلاس و مد می‌دانند ویرانگر بوده و ارزش انسان‌ها را پایین می‌کشد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: رعایت و توجه به رعایت حجاب مسئله و خواسته منِ ماموستا و روحانی دینی و هیچ مسئولی نیست بلکه قانون قرآن و فرموده خداوند و دین اسلام بر آن تاکید کرده است.

وی تصریح کرد: حجاب سرمایه‌ای گرانبها و ارزشمند است، بانوان مسلمان باید با الگوبرداری از سیره و روش حضرت فاطمه زهرا(س) در مسیر رعایت عفت، شرافت و کرامت خود تلاش کنند تا جامعه سالمی را داشته باشیم.

نظارت بر بازار در کردستان تشدید شود

امام‌ جمعه سنندج همچنین به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نام گذاری شده گریزی زد و با تاکید بر ضرورت تلاش همه جانبه برای عملیاتی کردن این شعار گفت: تحقق این شعار نیاز به عزم جدی و همه جانبه از سوی مسئولان و مردم دارد و باید در بخش های مختلف دنبال شود.

ماموستا رستمی با اشاره به نوسان قیمت‌ها در سطح کشور گفت: نظارت بر بازار در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده ضروری است.

زیرساخت‌های مرز باشماق تکمیل شود

وی در ادامه به مشکلات مرز باشماق مریوان اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت رفع این مشکلات، افزود: ضعف زیرساختی وجاده خاکی در این مرز که درآمدزایی زیادی برای کشور دارد غیرقابل توجیه است.

امام‌ جمعه سنندج افزود: اگر 5 درصد از درآمد این مرز در مسیر توسعه استان هزینه شود دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1147714

مهمترین اخبار ایران و جهان: