نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 22:25

مداحان در گسترش فرهنگ اسلامی و جذب جوانان نقش بسزایی دارند

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: مداحان در گسترش فرهنگ اسلامی و جذب جوانان نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علما شامگاه چهارشنبه که در نشست یا لثارات الحسین (ع) که با حضور مداحان و مدیران هیأت مذهبی استان کرمانشاه برگزار شد بر اهمیت تلطیف جامعه با اذکار قرآنی تاکید کرد.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع)، افزود: در طول تاریخ به استثنای پیامبر اسلام (ص) هیچ کسی همانند امیر المومنین (ع) خلق نشده است.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) در احادیث متعدد با تجلیل از مقام حضرت علی (ع) سخنان بی بدیلی در تاریخ به ثبت رسانده است.

علما بیان کرد: آن چیزی که ما را سوق به بهشت می‌دهد عقل الهی است که همه کس را توان درک آن نیست زیرا عقل باید عبودیت و بندگی بیاورد.

وی ادامه داد: هر چه ما به خداوند متصل شویم به همان اندازه موقعیت پیدا می‌کنیم، زیرا بندگی خداوند متعال امیری می‌آورد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: جامعه مداحان با توسل به ائمه معصومین علیهم السلام بسیار در ایجاد فضای معنوی و الهی مؤثر هستند و بیاییم حال که اسباب و ابزار را در اختیار ما قرار داده تا نهایت استفاده را برای بندگی ببریم.

علما در خصوص وصیت نامه حضرت علی (ع)، خاطر نشان کرد: اولین وصیت حضرت به حضرات حسنین (ع) رعایت تقوای الهی است، البته باید بدانیم حضرات معصومین علیهم السلام اوج تقوای الهی بودند و حضرت برای ثبت در تاریخ و راهنمایی همه ما تاکید بر تقوا دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1143758

مهمترین اخبار ایران و جهان: