نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 23:01

وزش تند باد و افزایش ابر در خراسان جنوبی تا پایان هفته

بیرجند-کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا پایان هفته جاری به ویژه در ساعات عصر تا شب وزش تند باد و گرد و خاک و افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در استان قابل پیش بینی است.

جواد نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی شب و روز گذشته شاهد بارش رگباری، رعد و برق و بارش تگرگ و صاعقه همچنان که انتظار داشتیم وزش تند باد و گرد و خاک در استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارندگی در روز گذشته مربوط به ایستگاه باران سنجی آرین شهر به میزان ۵ میلی متر بوده است، تصریح کرد: همچنین میزان بارندگی گزارش شده در نهبندان سه میلی متر، خضری و جنوب بیرجند حدود دو میلی متر، قاین حدود یک میلی متر و خوسف، اسدیه و علی آباد زارعین بارش کمتر از یک میلی متر بوده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌ها به تناوب تا پایان هفته جاری به ویژه در ساعات عصر تا شب وزش تند باد و گرد و خاک افزایش ابر و رگبار و رعد و برق در منطقه قابل پیش بینی است.

وی ادامه داد: احتمال بارش تگرگ و وقوع صاعقه در نقاط مستعد و کوهستانی استان محتمل است.

نخعی با اشاره به اینکه وقوع رواناب محدود در برخی از نقاط استان به دلیل اینکه بارش‌ها از ابرهای هم رفتی بوده دور از انتظار نیست، بیان داشت: به همین دلیل ظهر ناپایداری‌ها شدیدتر می‌شود.

وی افزود: پنج شنبه و جمعه وزش بادها در استان شدیدتر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه دمای هوا امروز تا فردا روند افزایشی دارد و نسبت به میانگین بلند مدت هوا گرم‌تر می‌شود، اضافه کرد: فردا به طور موقت کاهش دما و برای هفته آینده افزایش دما محسوس و قابل ملاحظه در استان است.

نخعی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته سربیشه با کمینه دمای ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با بیشینه دمای ۳۸ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بوده است، خاطرنشان کرد: همچنین در طی این مدت نوسانات دما در مرکز استان بین ۱۱ و ۲۸ درجه سلسیوس گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1184158

مهمترین اخبار ایران و جهان: